ELT3009 Introduction to Literary CriticismBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3009 Edebi Eleştiriye Giriş Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: edebiyata giriş dersini almıs olmak.
Dersin Amacı: *media hakkında kritik yaparak dusunme
*kişisel gelişim için akademik ve profesyonel ortamlarda etkili yazma becerilerini genişletme ve arttırma
*okunan herhangi bir materyal uzerinde yansıtma yapabilme
*öğrencilerle beraber yaratıcı dusunme aktiviteleri yapabilme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. öğrenciler edebiyat teorileri hakkında kendi kültürleri, global kültür ve kendi yaşamları çerçevesinde düşünme becerilerini geliştirecekler
2.Öğrenciler edebiyat çalışmalarını ve yeni kültürü birleştirerek yazılı metinlerde kendilerini ifade edecekler
3. Öğrenciler final projelerinde sözel olarak teori konseptleri kullanabilecekelr
4. Öğrenciler final ödevlerinde yazılı materyallerden bulduklarını kullanıp referans gostererek ifade edecekler

Dersin İçeriği

Bu ders edebiyat ve kültürü eleştirel teoride uygulamasıdır. 20. yüzyıl temel teorileri ve uygulamalarını içerir: tarihsel, formalist, geçmişe yönelik, psikoanalitik, marksist, okuyucu-yanıtlayıcı, yeni tarihsel, feminist, post-kolonist, amerikan çoklu kültür, yapısalcılık ve birçok post-yapısalcı görüş açısı.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Temel sorular ve terimler Temel edebiyat terimleri ve ozet Yok
2) Plato ve Aristotle uzerine tartışma Edebiyat ve metin inceleme ve eleştirel yaklaşım Tyson, “New Criticism,” 117-152 Literary Excursion: “I Felt a Funeral in My Brain” – Emily Dickenson or "Stopping by Woods on a Snowy Evening" - Robert Frost (literature packet)
3) Edebiyat ve Psikoloji: Psiko-analitik eleştriel yaklaşım– Freud Tyson, “Psychoanalytic Criticism,” 13-45 Literary Excursion: “Once Upon a Time” – Nadine Gordimer (literature packet) • Jacques Lacan (brief overview)
4) Edebiyat ve Dinleyici- Okuyucu ve yanıtlayıcı eleştirel yaklaşımı Tyson, “Reader-Response Criticism” 153-191 Literary Excursion: "The Story of an Hour" - Kate Chopin 5 Stories of an Hour (video
5) edebiyat ve Sosyoekonomi - Marksizim Tyson, “Marxist Criticism,” 49-78 Film Excursion: Excerpt from The Women - 1939 film directed by George Cukor
6) Edebiyat ve Kültür - Yeni tarihçilik Tyson, 277-311 Film Excursion: Excerpt from Where the Boys Are, 1960
7) Edebiyat ve Kültür - Feminizm Tyson, “Feminist Criticism,” 81-113 "Little Red Riding Hood" “Without Colors” - Cosmicomics • "Sorties: Out and Out: Attacks/Ways Out/Forays" - Helene Cixous •"The Company of Wolves" - Angela Carter
8) Feminizm Sorties: Out and Out: Attacks/Ways Out/Forays" - Helene Cixous •"The Company of Wolves" - Angela Carter
9) edebiyat ve Kültür- Postkolonilizm Tyson, 363-417 Movie Clip: The King and I "Orientalizing the Oriental" - Edward Said
10) Edebiyat ve Kültür- Amerikan çok kültürlülüğü Tyson, 380-400 & 417 “The Dinosaurs” – Cosmicomics Movie clip: White Man's Burden, 1995.
11) Edebiyat, Dil ve anlam yapısı - Yapısalcılık ve Semiotics Tyson, 197-237 Literary Excursion: “The Light-Years” – Cosmicomics
12) Modernizm & Postmodernizm "Postmodernism" (handout)
13) Yapısalcılık sonrası ve Yeniden yapılandırma Tyson, 241-274
14) Genel tekrar Tum ders materyalleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tyson, Lois. Critical Theory Today: A User-Friendly Guide. New York: Garland Publishing, 1999.
• Italo Calvino. Cosmicomics. Harvest/HBJ, 1976.
• F. Scott Fitzgerald. The Great Gatsby. Notes & Preface by Matthew J. Bruccoli. Simon & Schuster, 1995.
•CD-ROM containing lectures, discussion questions, and other materials for online component
•Literature packet
• Readings by theorists (handouts)

Diğer Kaynaklar: A handbook of critical terminology (e.g., M. H. Abrams’ Glossary of Literary Terms).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 25
Sunum 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 6 10 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. 4
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 4
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 4
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.