ELT3006 Study SkillsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3006 Çalışma Becerileri Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: *Yansıtmalı düşünme ve sorgulama becerilerini araştırma odaklı bir yaklaşımla geliştirmek
*Öğretme ve öğrenme teorilerini keşifçi yaklamşımla uygulamam ile ilişkilendirmek
*Sınıf içiveya dışında küçük araştıma projesi geliştirip mesleki gelişimde araştırmanın rolünü anlamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
*Yansıtmalı düşünme ve sogulama becerisi geliştirmek
*Araştırm türlerinine sürecine farkındalık geliştirmek
*Teorik ve pratik bilgiyi sentezlemek
*Mesleki gelişimmodaklı araştırma planı geliştirmek
*Yansıtmalı yazma sürecini deneyimlemek
*Araştırma deneyimini hakkında sunu ve araştırma raporu hazırmala

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kavram ve konuların tartışılması Bölüm 1: Araştırmayı anlamak ve konular belirlemek
2) Araştırma konusu ve amacı geliştirme Bölüm 2 Araştırma konusuna amacına yönelik akranlarla ders ortamında fikir alışverişi yapmak
3) Problem ve soruları belirleme Bölüm 2: Araştırmada keşfedilecek odak noktası belirmek
4) İlgili araştırma okuma - 1 Araştırılacak konu ile ilgili önerilen kaynaklardan okuma yapmak. http://resig.weebly.com/books.html
5) İlgili araştırma okuma - 2 Onerilen kaynaklardan okunanları tartışmak http://resig.weebly.com/books.html
6) Araştırma bağlamını belirmele ve tanımlama Bölüm 4: Araştırmanın yapalacağı yeri anlamak ve yansıtmalı düşünme sürecini planlamak
7) Araştırma araçlarını belirleme - 1 Bölüm 3 -5: Veri toplama araçlarını planlama etme ve hazırlama
8) Araştırma araçlarını belirleme- 2 Bölüm 5: Veri toplama araçlarını planlama etme ve hazırlama
9) Veri toplama ve veriyi tartışma- 1 Bölüm 6-7: Toplanan veriyi değerlendirme ve araştırma soruları ile konuya bağlantılar kurma
10) Veri toplama ve veriyi tartışma - 2 Bölüm 6-7: Toplanan veriyi değerlendirme ve araştırma soruları ile konuya bağlantılar kurma
11) Veriden anlam çıkarma - 1 Bölüm 8: Analiz edilen veriyi değerlendirme ve sorulara ilişkin anlamlar bulup ifade etme
12) Veriden anlam çıkarma - 2 Bölüm 8: Analiz edilen veriyi değerlendirme ve sorulara ilişkin anlamlar bulup ifade etme
13) Yansıtmalı araştırma yazma süreci Bölüm 9: Yansıtmalı araştırma yazma konusunda dikkat edielcek husuları tartışma ve örnekkler yazdırma
14) Yansıtmalı araştırma yazma süreci Bölüm 9: Yansıtmalı araştırma yazma konusunda dikkat edielcek husuları tartışma ve örnekkler yazdırma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ders paketi
Diğer Kaynaklar: Burns, A. (2009). Doing action research in English language teaching: A guide for practitioners. Routledge.
Bullock, B. and Smith R. (2016). Teachers’ research! http://resig.weebly.com/uploads/2/6/3/6/26368747/teachers_research__online_version.pdf

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 6 10 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. 4
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. 4
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 5
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 4
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 4
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.