ELT2002 18th and 19th Century English LiteratureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT2002 18. ve 19. yy. İngiliz Edebiyatı Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Öğrenciler, 18. ve 19. yüzyıl seçkin bazı eserlerinin okunması ve tartışılmasıyla edebi akımların inceler ve bağlamsallaştırır. Aynı zamanda dönem metinleri ve çağdaş metinlerin edebi akımlarla bağlantısını ele alırlar. Bu dersin temel bir amacı da öğrencilerin kendi yazılarına da yansıyan, yazım türlerine bakış açısını ve anlayışını geliştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Döneminde önemli yeri olan edebi eserlerin tanımlanması
2. Yansıttıkları edebi akıma göre eserlerin temalarının tartışılması
3. Seçilen metinlerdeki edebi eğilimlerin gösterilmesi
4. Bu metinlerin günümüz edebiyatına katkılarının değerlendirilmesi

Dersin İçeriği

ELT 2002, biçimsel edebi ve kültürel gelişmeleri kronolojik sırasında; 1680 ve 1830'lardan eserlerden başlayıp 1775 ve 1910'lardaki eserlerle devam ederek ele alır. Ders programı 4'e ayrılmıştır: 1.) The Enlightenment and Restoration Literature, 2.) The Rise of the Novel, 3.) Romanticism, and 4.) The Victorian Period. Bu dönemdeki edebi eserlerin incelenmesi, öğrencilerin İngiliz edebiyatındaki bazı temel gelişmelere aşina olmasını sağlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş: ele alınacak 4 edebi döneme genel bakış
2) "Aydınlanma" nedir? Immanuel Kant’s “What Is Enlightenment?” and The Norton Anthology of English Literature’s “Introduction to the Restoration and the Eighteenth-Century”
3) "Rational Universe" kavramı
4) Gerçek ve deneysel gözlem
5) Modern Romanın Ortaya Çıkışı
6) 18. yüzyıl edebi eserlerinde gerçeklik ve kurgunun birleşimi
7) Gotik Roman
8) Duygusallık ve hassasiyet: Temalar, Mecaz ve Stiller
9) Romantizm: Sosyal ve ekonomik bağlamlar
10) Sosyal ilişkilerde değişiklikler: Sanayi devrimi ve burjuvazinin ortaya çıkışı
11) "Çağın Ruhu": Edebi yenilenme algısı
12) Victoria Dönemi: Ekonomik ve Sosyal Farklılıklar, Chartist ve Corn Laws
13) İmparatorluk ve İngiliz Misyonerlerin Yayılması
14) Victorian Roman: Victorian toplumun tasviri.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lawrence Lipking and Leslie Ritchie [Eds.] The Norton Anthology of English Literature: The Restoration and the 18th Century

Jack Stillinger and M. H. Abrams [Eds.] The Norton Anthology of English Literature: The Romantic Period

Arol T. Christ and Kelly Hurley [Eds.] The Norton Anthology of English Literature: The Victorian Age

Excerpts from Morely, H. Spectator, Volume 1

The Internet Modern History Sourcebook
Diğer Kaynaklar: Anthology of English Literature: The Restoration and the 18th Century

Jack Stillinger and M. H. Abrams [Eds.] The Norton Anthology of English Literature: The Romantic Period

Arol T. Christ and Kelly Hurley [Eds.] The Norton Anthology of English Literature: The Victorian Age

Excerpts from Morely, H. Spectator, Volume 1

The Internet Modern History Sourcebook

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 5 % 20
Sunum 5 % 20
Projeler 7 % 25
Final 5 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 12 48
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 1 5 5
Ödevler 5 5 25
Rapor Teslimi 4 6 24
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. 5
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. 4
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 4
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.