İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT4001 | Dil Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Adaptasyon | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders İngilizce öğretmen adaylarının ders kitap ve malzemelerinin doğru seçimi, kullanırken öğrencinin ihtiyaçlarına ve dersin amaçlarına göre etkili kullanımını ve gerektiğinde farklı değiştirme yöntemlerini uygulamayı öğrenmesini amaçlar. Ayrıca, bu ders yoluyla yabancı dil öğretmen adaylarını Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi’ne dair konularda kuramsal ve pedagojik açıdan bilgilendirmek ve uygulamaya yönelik deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; *Yabancı dil eğitiminde kullanılan bilgisayar teknolojilerini tanıyacak. *Yabancı dil eğitiminde bilgisayar teknolojisi uygulamaları ve çevrimiçi kaynakların seçilmesi ve derse entegrasyonu konusunda deneyim kazanacaklardır. *21 yüzyılda teknoloji kullanımına ilişkin farklı yaklaşımları ayırt edebilecek, *Öğrenme çıktılarını detaylandırıp değerlendirebilecek. *Uygun metot ve araçları seçebilecek. *Yabancı dil becerilerini öğretmek adına çeşitli görsel, işitsel, video ve interaktif Web materyalleri geliştirebilecek. *Çeşitli uygulamaları ve teknolojik araçları pedagojik açıdan değerlendirip seçebilecek. *Ders malzemelerini etkin kullanabilecek. *Öğrencilerin ihtiyaç ve seviyelerine göre kullanılan malzemeleri daha uygun hale getirmek için, eklemek, değiştirmek, kaldırmak ve değiştirmek için becerilerini ortaya koyabilecek. *Ders malzemelerini sürekli gözden geçirerek öğrencilerin ihtiyacına uygun hala getirebilecek. *Dilbilgisi, kelime, okuma, dinleme, konuşma, yazma becerilerini geliştirecek materyaller üretebilecek. |
İkinci/yabancı dil öğretiminde teknoloji destekli dil eğitimine dair kuram ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırma. Farklı öğrenme ortamları için yabancı dil eğitim malzemelerinin geliştirilmesinde bilgisayar uygulamalarının ve çevrimiçi kaynakların değerlendirilmesi, seçilmesi ve öğretime entegrasyonu. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 21 yüzyıl becerileri ve aynı yüzyılda öğrenciler ve dil öğretimi | |
2) | Materyal geliştirme ve uyarlanması alanında temel konular ve ihtiyaç analizi | |
3) | ASSURE Modeli kapsamında materyal geliştirme ve uyarlama sureci | |
4) | Sanal gerçeklik ve dijital oyunlar aracılığı ile yabancı dil öğretimi | |
5) | Senkron ve asenkron iletişim ve öğrenme | |
6) | Mobil öğrenme araçları. | |
7) | Bilgisayar Destekli Dil Öğretiminde öğretmen eğitiminin yeri ve önemi | |
8) | Yabancı dilde okuma becerilerinin bilgisayar destekli öğretimi ve yabancı dil becerilerini görsel, işitsel, video ve interaktif web aktiviteleri ve materyalleri yoluyla geliştirme, | |
9) | Yabancı dilde yazma becerilerinin bilgisayar destekli öğretimi ve yabancı dil becerilerini görsel, işitsel, video ve interaktif web aktiviteleri ve materyalleri yoluyla geliştirme, | |
10) | Yabancı dilde dinleme becerilerinin bilgisayar destekli öğretimi ve yabancı dil becerilerini görsel, işitsel, video ve interaktif web aktiviteleri ve materyalleri yoluyla geliştirme, | |
11) | Yabancı dilde konuşma ve telaffuz becerilerinin bilgisayar destekli öğretimi ve yabancı dil becerilerini görsel, işitsel, video ve interaktif web aktiviteleri ve materyalleri yoluyla geliştirme, | |
12) | Dil öğretiminde bilgisayar destekli ölçme ve değerlendirme | |
13) | Güncel uygulamalar ve yaklaşımlar | |
14) | Gelecekte materyal geliştirme ve uyarlama |
Ders Notları / Kitaplar: | McDonough, J. & Shaw, C. & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT: A teacher's guide. Oxford: Blackwell.3rd edition. Walker, A., & White, G. (2013). Technology enhanced language learning: Connecting theory and practice. Oxford University Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 2 | % 40 |
Ödev | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 8 | 10 | 80 |
Arazi Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 8 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 5 |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | 5 |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | 5 |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | 4 |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 4 |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | 5 |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | 3 |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | 3 |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. | 5 |