ELT4002 Sociolinguistics and ELTBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT4002 Toplumdilbilim ve İngilizce Öğretimi Bahar
Güz
3 0 3 10
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin, çoklu kültürel kimliklerin gelişimini destekleyen öğrenme ortamları oluşturmak için kültür / kültür gruplarının doğası ve rolü ile ilgili sistematik kavramları, ilkeleri, kuramları ve araştırmaları hakkında yeni edindikleri bilgileri kullanabilmelerini sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrencilerin şunları yapabilecekleri ümit edilmektedir:
1. Öğrencilerin dildeki sosyal uygunluğu ve dilsel kullanıma erişimini artırmak için sosyo-dilbilimde en son bilgi ve teorileri içeren etkili dil öğrenme stratejileri oluşturmak.
2. Araştırma projelerinde ve diğer yazılı ödevlerde, sosyal etkileşimleri ve daha spesifik olarak öğrenci öğrenimini ve başarısını nasıl etkilediklerini anlamak için dil ve kültürün sosyokültürel bağlamlarını başarıyla incelemek.
3. Türkiye'de konuşulan önceden belirlenmiş bir dil çeşitliliği üzerinde kütüphane temelli araştırma yapmak.
4. Belirli konuşma topluluklarında kültür ve dilin etkileşimlerini daha iyi anlamak için önceden belirlenmiş dil çeşitliliğini konuşan bir konuşma topluluğunun ayrıntılı ve özgün bir etnografik örnek çalışmasını tasarlamak.
5. Sosyo-ekonomik statü, ırk, eğitim durumu, etnik köken, din, sınıf, ulusal köken, toplumsal cinsiyet ve diğer toplumsal değişkenler gibi toplumsal değişkenlerin topluluk kaynaklarının belirli konuşma topluluklarına eşzamanlı erişimi ve reddedilmesindeki etkisini analiz etmek ve sentezlemek.
6. Bir APA 6. baskı referansı tarzını izleyerek çeşitli ödevler yoluyla akademik yazma becerilerini geliştirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Toplumbilim altındaki geniş bir konu yelpazesini kavramak
2. Dil değişimini kavramak ve böyle değişimin kimlik ve kültürü nasıl inşa ettiği ve onlarca inşa edildiğini anlamak.
3. Tutum ve ideolojilerin dille ilişkisini anlamak
4. Eğitim, siyasi ve sosyal yansımaların dildeki etkilerini tartışmak.

Dersin İçeriği

Bu ders toplumdilbilimine bir giriştir; dil, kültür ve toplum arasındaki ilişkinin, ve bunların İngilizce dil öğretiminde rollerinin çalışmasıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse bakış ve giriş
2) Toplumbilim nedir? Holmes Ch.1 & Glossary
3) Çok dilli toplumlarda dil seçimi Holmes Ch.2
4) Dil geçişi Holmes Ch.3
5) Dil çeşitliliği ve çok dilli uluslar Holmes Ch.4 Holmes Ch.4 Araştırma raporu son tarihi
6) Bölgesel ve sosyal diyalekt Holmes Ch.6 Sunum 1
7) Dil ve cinsiyet Holmes Ch.7 Sunum 2
8) Köken ve sosyal ağlar Holmes Ch.8 Sunum 3
9) Dil değişimi Holmes Ch.9 Sunum 4
10) Stil ve bağlam Holmes Ch.10, Kültür analizi raporu son, Sunum 5
11) Konuşma işlevi ve kibarlık Holmes Ch.11, Sunum 6
12) Cinsiyet, kibarlık ve kalıpyargılar, Holmes Ch.12, Sunum 7
13) Dil, biliş ve kültür Holmes Ch.13, Sunum 8
14) Analyzing Discourse Holmes Ch.14, Sunum 9
15) Tutumlar ve uygulamalar Holmes Ch.15, Vaka analizi raporu son, Sunum 10

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Holmes, J. (2013). An introduction to sociolinguistics (4th ed.) New York, NY: Routledge.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Sunum 1 % 15
Projeler 3 % 60
Ara Sınavlar 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 4 6 24
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 3 3 9
Ara Sınavlar 1 3 3
Toplam İş Yükü 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. 5
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. 3
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. 5
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. 5
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 5
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. 5
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 4
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 4
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.