ELT3002 Literature and Language TeachingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3002 Edebiyat ve Dil Öğretimi Bahar
Güz
2 2 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN
Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı:
1- öğrencilere farklı edebi türleri incelemelerini sağlayarak, öğretmen adaylarına ileride edebi eserleri kendi derslerinde yaratıcı bir şekilde kullanmalarına yardımcı olmak.
2- Öğrencilerin edebi eserleri analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlamalarını sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler:

1- Edebi eserlere eleştirel bakış açısı getirebilecektir.
2- Tek başlarına bir eseri okuyup, anlayıp yorumlayabilecektir.
3- Kendi derslerinde dil öğretimi konusunda edebi eserlerden faydalanabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, İngilizce öğretimi konusunda edebiyat metinlerinden nasıl faydalanılabileceğine odaklanır. Öğrenciler düzyazı, şiir ve tiyatro gibi farklı türlerden eserleri eleştirel bir gözle okuyup inceler. Her türün kendine özgü özellikleri saptanır ve öğretmen adayları bu türleri derslerinde nasıl kullanabileceklerine dair yaratıcı çalışmalar yapma fırsatı bulur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı Ders tanıtımı Tartışma: Bir eserin iyi olup olmadığına nasıl karar verilir?
2) Kısa hikaye türüne giriş Bilinç akışı yöntemi Kısa Hikaye: What we talk about love when we talk about love- Raymond Carver Bilinç akışının tam tersi – Nesnel anlatıcı Tartışma: Aşkı tanımlayabilir miyiz?
3) Kısa hikayeye devam Raymond Carver devam
4) Şiire giriş – Çeviri ve zorlukları Shakespeare, Pablo Neruda ve Emily Dickinson
5) Şiire giriş – Çeviri ve zorluklar Shakespeare, Pablo Neruda ve Emily Dickinson
6) Dinleme egzersizleri Kısa hikaye: D. H. Lawrence – The Rocking Horse Winner
7) Vize I
8) Oyun – Kimlik Üzerine (Oyun okuma ödevi) Anna Deavere Smith’in Fires in the Mirror oyunu Okuma inceleme ve kimlik tartışması
9) Oyun – Kimlik Üzerine Anna Deavere Smith’in Fires in the Mirror oyunu Okuma inceleme ve kimlik tartışması
10) Blog yazmak ve edebiyat? Blog denemeleri ve geri bildirimler
11) Absürt tiyatro nedir? Gerçek bir iletişim kurabiliyor muyuz? Tartışma. Edward Albee: The Zoo Story oyunu okuma inceleme
12) Gerçekçilik akımı nedir? İllüzyonun amacı. Arthur Miller – Death of a Salesman
13) II. Vize
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Seçilen edebi eserler
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 2 % 25
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 2 6 12
Proje 1 1 1
Ödevler 2 4 8
Rapor Teslimi 4 6 24
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. 2
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. 4
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. 5
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. 2
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. 5
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. 3
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 5
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 2
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 2
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.