İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT3001 | Dil Becerilerinin Öğretilmesi II | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler yabancı dil eğitimde dinleme ve konuşma becerilerin öğretimi ile ilgili teori ve uygulamaları öğrenecekler. Aynı zamanda ders planı hazırlama ve dil sınıfta uygulamayı da öğrenecekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Farklı dinleme ve konuşma türlerini ve modellerini açıklama. • İyi tasarlanmış öğretimin özelliklerini tanımlama. • Sınıf oturumlarında tartışılan teoriyi uygulama. • ESL / EFL bağlamında belirli bir öğrenme ortamı için etkili yöntemler ve stratejiler bir araya getirme. • Farklı dil yeterlilik seviyelerindeki öğrenciler için öğrenme etkinlikleri tasarlama. • Dinleme / konuşma sınıfı için günlük bir ders planı oluşturma ve plana eleştirel ve derinlemesine düşünen bir bakış açısıyla yaklaşma becerisine sahip olma. |
Bu ders yabancı dil eğitimde dinleme ve konuşma becerilerin öğretimi ile ilgili teori ve uygulamaları kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | Dört Dil Becerinin Entegrasyonu | |
3) | Kitapların kullanımı | |
4) | Ders planlama | |
5) | Ders planlama | |
6) | Dinleme Öğretimi | |
7) | Sunumlar (Microteaching presentations) | |
8) | Sunumlar (Microteaching presentations) | |
9) | Konuşma Öğretimi | |
10) | Sunumlar (Microteaching presentations | |
11) | Sunumlar (Microteaching presentations) | |
12) | Ders değerlendirme | |
13) | İzlence hazırlama | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson Longman • Ur, P. A course in language teaching: Practice and theory. NY: CUP. • http://www.washington.edu/teaching/teaching-resources/preparing-to-teach/designing-your-course-and-syllabus/ • http://www.philseflsupport.com/coursebookevaluationcriteria.htm |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 5 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 4 | 8 |
Derse Özgü Staj | 4 | 6 | 24 |
Arazi Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 8 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 170 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 5 |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | 5 |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | 5 |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | 5 |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | 5 |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | 5 |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | 4 |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | 4 |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 5 |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | 4 |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 5 |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | 5 |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | 5 |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | 5 |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | 5 |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. | 5 |