ELT3005 Drama in ELTBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3005 İngilizce Öğretiminde Drama Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı öğrencilerin yaratıcı tiyatro teknikleri keşfederek ingilizceyi kullanmalarını sağlamaktır. Bu süreç dans, mim, oyunculuki hareket gibi farklı çalışmalarla desteklenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders öğrencilerin:
1- İzleyici/öğrenci karşısında konuşma konusunda özgüvenlerini artırır.
2- Beden dillerini nasıl kullandıklarının farkına varmalarını sağlar.
3- Sözlü iletişim tekniklerini geliştirir.
4- Kendilerini daha akıcı bir şekilde ifade etmelerini sağlar.
5- Konuşurken ritim ve telaffuz konusunda farkındalık kazanırlar.

Dersin İçeriği

Bu ders öğretmen adaylarının yaratıcılığını ve öğretmenliğin performatif yönlerini beden dili, ses çalışmaları, doğaçlama, mim, hikaye anlatma sanatı gibi çalışmalarla geliştirmeyi amaçlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı Kaynaştırma faaliyetleri Sınıftaki öğrencilerin birbirlerini ne kadar tanıdıklarına göre değişir.
1) I. Vize Öğrenci sunumları
2) Beden Diline Giriş Tarihsel Bakış – Einstein/Paul Ekman
3) Beden Dili Uygulamalı çalışmalar – Bu çalışmalarda öğrencilerin izleyici karşısında konuşurken en iyi/en zorlandıkları yönlerini keşfetmektir.
4) İlk kısa sunumlar Kameraya çekilir- Öğrenciler kendilerini öğrendikleri bilgiler doğrultusunda değerlendirir. Dönem sonu iki kayıt kıyaslanır.
5) Mekan / Sahne kullanımı Sahne kullanım teknikleri- izleyici/öğrenci ile daha interaktif bir iletişim sağlamak.
6) Mim çalışmaları Grup çalışması – Kendi hikayeni yaz
7) Ses kullanımı Farklı tonlarda ses kullanımı Egzersizler
8) Öğrenci sunumları I. Vize
9) I. Vize Öğrenci sunumları
10) Doğaçlama çalışmaları Grup çalışmaları
11) Doğaçlama çalışmaları Grup çalışmaları
12) Hikaye anlatma sanatı Beden dili, ses, sahne kullanımı gibi teknikleri hikaye anlatma sanatıyla birleştirme çalışmaları.
13) Hikaye anlatma sanatı Beden dili, ses, sahne kullanımı gibi teknikleri hikaye anlatma sanatıyla birleştirme çalışmaları.
14) Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Performansa dayalı olduğunda gerekli kısa metinler sınıfın ihtiyaçlarına göre seçilir ve ders sırasında dağıtılır.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 10 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 4 8 32
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 5 5
Ödevler 1 1 1
Rapor Teslimi 4 10 40
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 5
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 5
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. 5