ELT3004 Teaching English to Young LearnersBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3004 Çocuklara İngilizce Öğretimi Bahar
Güz
2 2 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin genel amacı öğretmen adaylarına erken yaşta dil eğitimi ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu amaçla çocukların dil öğrenme dönemleri ve biçimleri tartışılacaktır. Daha sonra ders planlama, dört dil becerisinin geliştirilmesi, gelişimin değerlendirilmesi vb sınıf içi uygulamalar tanıtılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Erken yaştaki dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farkları kavrar.
Erken yaştaki öğrenenler için çoklu zeka kuramını tanımlar ve uygular.
Erken yaştaki öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejilerini (üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal) kavrar.
Kelime dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikaye, oyun ve benzetim) ve görsel-işitsel araçlar hazırlar.
Erken yaştaki yabancı dil öğrenenleri için materyal uyarlar ve değerlendirir
Erken yaştaki öğrenenler için seviye ve bilişsel gelişimlerine göre uygun öğretme aktiviteler hazırlar.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Dil Öğretim Teorileri
3) Kullanılan Dili Öğrenme Süreci
4) Çocuklara Öğrenme Biçimleri
5) Kelime Öğretimi
6) Dilbilgisi Öğretimi
7) Dil Becerileri Öğretimi
8) Hikâyelerle Öğrenme
9) Temalarla Öğrenme
10) Erken Yaşta Değerlendirme
11) Ders planı hazırlama
12) Ders planı hazırlama
13) Poster hazırlama
14) Poster hazırlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cameron, L. (2001). Teaching English to Young Learners. Cambridge University Press.
http://exchanges.state.gov/englishteaching/forum-journal.html
https://www.eslkidstuff.com/

Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 10
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 90
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 5 8 40
Arazi Çalışması 2 4 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 8 32
Sunum / Seminer 2 4 8
Ödevler 3 3 9
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. 4
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. 4
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. 5
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. 5
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. 4
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. 5
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. 4
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. 4
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. 4
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. 5
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 5
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. 5
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 4
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 5
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. 5