İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT2005 | İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | *Çeşitli ELT yaklaşımları ve yöntemleri hakkında bigi edinmek. *Yöntem ve teknik bilgilerini ders planlama üzerine uygulamak. *Belirli ELT yöntemi için ders planı yazmak. *Derste işlenen her ELT yöntemi için belirli teknikleri kullanarak küçük aktiviteler dizayn etmek. *Her ELT yönteminin belirli ilkelerini kritik olarak tartışmak. *Ders ile ilgili ders planları, aktiviteleri ve materyalleri kullanarak atanmış okullarda ders gözlemleri yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. 19. Yüzyıldan günümüze kadar yer alan temel dil eğitim akımlarını belirleyip tanımlayacak, 2. Yaklaşım, yöntem ve teknik kavramlarını ayırt edebilecek, 3. Yöntemin ilkelerine bağlı bir tekniğin kullanımını gösterebilecek, 4. Teori ile farklı eğitim bağlamlarındaki uygulamayı ilişkilendirebilecek. |
Bu dersin amacı öğrencileri dil öğrenimi ve öğretimi konularında teorik ve uygulama alanlarında bilgilendirmektir. Öğrenciler en son kullanılan metodları ve teknikleri öğrenerek sınıf içinde uygulamalara ve gözlemlere başlayacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanımı | |
2) | Grammar-Translation Metodu | |
3) | Direct Metodu | |
4) | Audio-Lingual Metodu | |
5) | Sessiz yol | |
6) | Desuggestopedia | |
7) | Toplum dil öğrenimi | |
8) | Total fiziksel yanıt | |
9) | Vize | |
10) | İletişimsel dil öğretimi | |
11) | İçerik temelli öğretim | |
12) | Görev temelli dil öğretimi | |
13) | Dil öğretiminin politik boyutları ve katılımcı yaklaşım | |
14) | Strateji eğitimini öğrenme, işbirlikçi öğrenme ve çoklu zeka |
Ders Notları / Kitaplar: | Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press. |
Diğer Kaynaklar: | Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 7 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 5 | 10 | 50 |
Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 4 | 24 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 1 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | 3 |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | 4 |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | 5 |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | 4 |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | 3 |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 5 |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | 5 |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | 4 |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | 3 |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | 4 |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. | 4 |