ELT1001 Contextual GrammarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1001 Bağlamsal Dilbilgisi Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: 1. Sözlü ve yazılı formlardaki İngilizce cümle yapılarını tanır ve çok kolaylıkla ve güvenle kullanır
2. Dilbilgisi için düzenleme ilkelerini bilir
3. Herhangi bir yazılı metin düzenleyebilir. Bu dilbilgisi, noktalama ve mekanik için düzenleme ilkelerini tanımayı içerir.
4. Farklı cümle yapılarını kullanır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dilbilgisi, noktalama ve mekanik için düzenleme ilkelerini bilmek ve kullanmak.
2. Sözlü ve yazılı formlarda ileri yapıları güvenle kullanmak
3. Açık ve mantıklı bir şekilde bilgiyi düzenler
4. Dil bilinci ile ilgili bazı temel okumaları tartışır

Dersin İçeriği

Bu ders İngilizce hakkında öğrencilerin bilgisini geliştirmeye odaklanır, ve dilbilgisi, noktalama ve mekanik için düzenleme ilkelerini öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler zaten İngilizce dil temel kalıpları ve yapıları aşinadırlar, ama yine de bazı yapıları tanıma ve üretiminde zorluk çektikleri için bu ders bu alanlara odaklanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Cümleler
2) Basit, karmaşık, bileşik ve bileşik-karmaşık cümleler
3) Yarım cümleler, İsim Tümceleri; Devrik ve soru yapıları
4) Clauses (finite & non-finite)
5) Ortaçlar
6) Appositives ; Abstract noun phrases; revision
7) Cümle yazma
8) Kelime seçimi
9) Kelime türetme
10) Dilbilgisi hatalarını düzeltme
11) Dilbilgisi hatalarını düzeltme
12) ESL hatalarını düzeltme yöntemleri
13) Mekanik hataların düzeltilmesi
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hacker, D. (1994). The Bedford Handbook for Writers. Boston: Bedford Books of St. Martin’s Press.

Eschholz, P., et.al. (1997). Language Awareness: Essays for college writers. New York: St. Martin’s Press.

Preapred grammar handbook
Diğer Kaynaklar: Hacker, D. (1994). The Bedford Handbook for Writers. Boston: Bedford Books of St. Martin’s Press.

Eschholz, P., et.al. (1997). Language Awareness: Essays for college writers. New York: St. Martin’s Press.

Preapred grammar handbook

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 80
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 80

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 10 60
Küçük Sınavlar 4 4 16
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. 4
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 4
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.