İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1001 | Bağlamsal Dilbilgisi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | 1. Sözlü ve yazılı formlardaki İngilizce cümle yapılarını tanır ve çok kolaylıkla ve güvenle kullanır 2. Dilbilgisi için düzenleme ilkelerini bilir 3. Herhangi bir yazılı metin düzenleyebilir. Bu dilbilgisi, noktalama ve mekanik için düzenleme ilkelerini tanımayı içerir. 4. Farklı cümle yapılarını kullanır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dilbilgisi, noktalama ve mekanik için düzenleme ilkelerini bilmek ve kullanmak. 2. Sözlü ve yazılı formlarda ileri yapıları güvenle kullanmak 3. Açık ve mantıklı bir şekilde bilgiyi düzenler 4. Dil bilinci ile ilgili bazı temel okumaları tartışır |
Bu ders İngilizce hakkında öğrencilerin bilgisini geliştirmeye odaklanır, ve dilbilgisi, noktalama ve mekanik için düzenleme ilkelerini öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler zaten İngilizce dil temel kalıpları ve yapıları aşinadırlar, ama yine de bazı yapıları tanıma ve üretiminde zorluk çektikleri için bu ders bu alanlara odaklanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş Cümleler | |
2) | Basit, karmaşık, bileşik ve bileşik-karmaşık cümleler | |
3) | Yarım cümleler, İsim Tümceleri; Devrik ve soru yapıları | |
4) | Clauses (finite & non-finite) | |
5) | Ortaçlar | |
6) | Appositives ; Abstract noun phrases; revision | |
7) | Cümle yazma | |
8) | Kelime seçimi | |
9) | Kelime türetme | |
10) | Dilbilgisi hatalarını düzeltme | |
11) | Dilbilgisi hatalarını düzeltme | |
12) | ESL hatalarını düzeltme yöntemleri | |
13) | Mekanik hataların düzeltilmesi | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Hacker, D. (1994). The Bedford Handbook for Writers. Boston: Bedford Books of St. Martin’s Press. Eschholz, P., et.al. (1997). Language Awareness: Essays for college writers. New York: St. Martin’s Press. Preapred grammar handbook |
Diğer Kaynaklar: | Hacker, D. (1994). The Bedford Handbook for Writers. Boston: Bedford Books of St. Martin’s Press. Eschholz, P., et.al. (1997). Language Awareness: Essays for college writers. New York: St. Martin’s Press. Preapred grammar handbook |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 80 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 80 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 10 | 60 |
Küçük Sınavlar | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 4 |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | 4 |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |