PRL4511 Public Relations Campaign IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4511 Halkla İlişkiler Kampanyaları I Güz 3 2 4 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ELİF ENGİN
Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin gerçek müşteriler için, öğrenim dönemleri boyunca almış oldukları diğer derslerden edindikleri bilgileri harmanlayarak, gruplar halinde proje hazırlama becerilerine odaklanılmaktadır. Halkla ilişkiler kampanyalarının oluşturulmasında öğrenciler gruplar halinde çalışmaktadırlar. Türkiye'deki sektörden katılan gerçek müşterilerden kampanya konularını almaktadırlar, böylece gerçek birer profesyonel gibi çalışmayı deneyimleme imkanı yakalamaktadırlar. Zaman kısıtlarıyla çalıştıklarından zaman baskısıyla çalışma tecrübesi de edinmektedirler. Projelerde çalışarak öğrenciler kurumsal sosyal sorumluluk ve pazarlama yönelimli halkla ilişkiler gibi konularda edindikleri bilgileri kullanabilmektedirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gerçek müşteriler tarafından verilen proje konusunun anlaşılabilmesi
2) Birincil ve ikincil araştırmaların dizayn edilebilmesi
3) İç ve dış hedef kitlelerin analiz edilebilmesi
4) Bir kampanyanın ilgili hedef kitlelerinin belirlenebilmesi
5) Aktif, farkındalık sahibi ve gizli hedef kitlelerin belirlenebilmesi
6) Bir kampanya için amaçların koyulması
7) Belirli, ölçülebilir, zaman kesiti belirli olan hedeflerin yapılandırılabilmesi
8) Mesajların ve mesaj kaynaklarının belirlenebilmesi
9) İletişim tekniklerinin seçilebilmesi ve etkinliklerin yaratılabilmesi
10) Doğru bütçeleme ve zamanlamanın yaratılabilmesi
11) Stratejik planın değerlendirilebilmesi
12) Hazırlanan halkla ilişkiler kampanyasının sunumunun grup halinde gerçekleştirilebilmesi

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler stratejik halkla ilişkiler yönetiminin gereklilikleri olan ve halkla ilişkiler kampanyalarının temellerini oluşturan araştırma, amaç ve hedef belirleme, planlama ve değerlendirme basamaklarını içeren bir süreci tamamlamaktadırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse genel bakış, ajans sunumları için brief verilmesi
2) Proje briflerinin verilmesi
3) Birincil ve ikincil araştırma
4) İlgili hedef kitlelerin belirlenmesi
5) Kampanya amaç ve hedeflerinin belirlenmesi
6) Eylem ve iletişim stratejilerinin belirlenmesi
7) Uygulama ve değerlendirme adımları
8) İlk projenin teslimi ve sunumu, kampanyaların değerlendirilmesi
9) İkinci proje briflerinin anlatılması
10) Birincil ve ikincil araştırma
11) İlgili hedef kitlelerin belirlenmesi
12) Kampanya amaç ve hedeflerinin belirlenmesi
13) Eylem ve iletişim stratejilerinin ve taktiklerinin belirlenmesi
14) İkinci projenin teslimi ve sunumu, kampanyaların değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 130
Sunum / Seminer 1 4
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 5
Toplam İş Yükü 213

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 4
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 5
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 5
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 3
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 4
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 5
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 3
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 5
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 2
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 2
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 2
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 2
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 1