SOC4092 Issues in the Information SocietyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC4092 Bilgi Toplumunda konular Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR
Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu dersin iki temel amacı vardır: bilgi teknolojisinin sosyal, siyasal ve kültürel boyutlarını ve “bilgi toplumu”nun ne olduğunu anlamak ve bilginin hayatımızı nasıl değiştirdiğini, toplumun buna nasıl bir tepki verdiğini, bizim karşılaştığımız teknik, ahlaki, etik ve yasal zorlukların neler olduğunu incelemek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

1)Bilginin tarihini ve mobil telekominikasyonun gelişimini şekillendiren tarihsel olayları anlamak
2)Bilgi teknolojisinin sosyal, siyasal ve kültürel boyutlarını araştırmak
3)Bilgi toplumu kavramını tartışan teorileri ve konuları 1970’lerdeki bilgisayarla otomasyonun ortaya çıkışı ile erken formülasyonlardan güncel tartışmalara kadar anlamak ve karşılaştırmak
4)İş ve emek dahil bilgi toplumunun çeşitli etik ve kamusal politikalarını ayırt etmek
5)Ulaşım ve dijital sınıflandırma, demokratik kullanım ve toplumsal cinsiyet konularıyla ilgili gözetim ve mahremiyeti tanımlamak ve tartışmak
6)Bilgi teknolojisinin sosyal, kültürel ve ekonomik boyutları hakkında eleştirel düşünce sergilemek
7)Teknolojiyi çeşitli sosyal konularla ilşkili olarak değerlendirmek: iş, kimlik oluşumu, sosyal roller, demokrasi, mahremiyet ve topluluğun yapısının değişimini göz önüne alarak
8)Bilgi toplumu ile ilgili araştırma önerisi yazmak ve araştırma dizayn etmek

Dersin İçeriği

Ders üç temel kısımdan oluşmaktadır: İlk kısım mobil telekominikasyonun gelişimini şekillendiren önemli tarihsel olayları kapsamaktadır. İkinci olarak, bilgi toplumu kavramını tartışan teoriler ve konular 1970’lerdeki bilgisayarla otomasyonun ortaya çıkışı ile erken formülasyonlardan güncel tartışmalara kadar tanıtılacak. Üçüncü olarak, iş, emek, gözetim, mahremiyet, ulaşım ve dijital sınıflandırma, demokratik kullanım ve toplumsal cinsiyet dahil olmak üzere bilgi toplumunun çeşitli etik ve kamusal boyutlarına değinilecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanımlar: Yeni teknolojiler, Bilgi Toplumu, Küreselleşme Lecture Notes and Allison Cavanagh. (2007). Sociology in the Age of the Internet. Open University Press. ISBN: 9780335217250. Section 1
2) Bilginin Tarihi ve Yapısı Text book: Webster, Chapters 1-3
3) Sanayi Sonrası Toplumdan Sosyal Ağ Toplumuna Sosyal Ağ Toplumunun Ortaya Çıkışı Allison Cavanagh. (2007). Sociology in the Age of the Internet. Open University Press. ISBN: 9780335217250. Section 1.
4) Sanayi Sonrası Toplum Ödev teslimi I Webster, Chapter 7-9
5) Sosyal Ağ Toplumu Webster, Chapters 10-12
6) Medya olarak internet Allison Cavanagh. (2007). Sociology in the Age of the Internet. Open University Press. ISBN: 9780335217250. Section 2.
7) Bilgi toplumunda demokrasi ve metaların yönetimi CALDOW, Janet, “Governance in the Information Age”, a White Paper from the Institute for Electronic Government’s 2nd Annual Leadership Electronic Workshop, The Institute for Electronic Government: http://204.146.146.253
8) Dönüşümler: sosyal sınıflar, üretim araçları, yaratıcı sınıf Ara sınav Webster, Chapters 13-16
9) Sosyal bir alan olarak internet Allison Cavanagh. (2007). Sociology in the Age of the Internet. Open University Press. ISBN: 9780335217250. Section 3
10) Gözetim ve mahremiyet Ödev teslimi II Lecture Notes and David Lyon. (2001). Surveillance Society. Open University Press, ISBN: 9780335205462
11) Bilgi çağında siyaset ve toplum David S. Alberts and Daniel S. Papp. (1997). The Information Age: An Anthology on Its Impact and Consequences CCRP P Publication Series. Available at http://www.dodccrp.org/files/Alberts_Anthology_I.pdf; World
12) Türkiye’deki internet ve toplum üzerine proje geliştirme Proje önerisi: 500 kelime, teslim tarihi Proje önerisi teslimi ve sunumu (10 dakika)
13) Sosyal medya ve siyasal iletişim Text book: Webster
14) Bilgi toplumunda çatışma ve çatışma çözümünün kaynakları Bert-Jaap Koops: Books. (1998). The Crypto Controversy:A Key Conflict in the Information Society (Law and Electronic Commerce) (9789041111432):

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Frank Webster, editor. (2004). The Information Society Reader. (London, NY: Routledge). Available at the Loyola Bookstore

David Lyon. (2001). Surveillance Society. Open University Press, ISBN: 9780335205462.
Diğer Kaynaklar: David S. Alberts and Daniel S. Papp. (1997). The Information Age:
An Anthology on Its Impact and Consequences
CCRP Publication Series. Available at http://www.dodccrp.org/files/Alberts_Anthology_I.pdf

Various readings will be provided

Diğer okumalar hoca tarafından verilecektir

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 20 20
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Toplam İş Yükü 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.