SOC4091 Readings in SociologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC4091 Sosyoloji Okumaları Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Ders öğrencilere guclu bir tarihi bilgi sunarak gunumuz Avrupasindaki güncel tartismalari Turkiye’nin Avrupa ile ilişkilerini (ozellikle dinin toplumdaki yeri, sekulerligin, modernligin ve bireyselciligin anlami) anlamalarini sağlar.
Ogrencilerden kendi eleştirel okuma becerilerini ilk tarihi kaynaklar ve diğer yazimlar üzerinden geliştirmeleri beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları yapmaya muktedir olacaklar:
1) Roma İmparatorluğundan Fransız Devrimine kadar Avrupa Tarihinin anahtar olay ve kişilerini tanımlamak.
2) Tarihi donem ve yerleri karsılaştırmak ve karşıtlamak.
3) Çatışmalı kaynakları analiz etmek.
4) Daha iyi akademik okuma becerisi geliştirmek.
5) Akademik yazım becerileri geliştirmek
6) Tarihi bağlamda Türkiye’nin Avrupa’daki özel yerini değerlendirmek.

Dersin İçeriği

Ders, Orta Cag’dan Fransiz Devrimine (dahil değil) kadar Avrupa dusunce ve kulturune tarihi bir bakis sunmaktadır. 7. Yüzyıldaki ortaçağ medeniyetinin yayilmasi ile başlayarak, kilisenin gucu ve dini catismalar, Ronesans ve erken kolonileşme incelenecektir. Bilimsel devrim ve aydınlanma incelenip, modern demokratik düşünceyi doğuran siyasi mutlakiyetciligin elestirisi değerlendirilecektir. Bireyin toplumun, dini inanclarin ve bilimsel ilerlemenin dogasi üzerine tartismalar yapilacaktir. Birinci bolum Fransiz Devrimi öncesi, Avrupa toplumunun sosyal, kültürel, ekonomik ve siyasi durumunun tartisilmasi ile bitecektir. Ogrenciler, avrupa’daki din ve sekulerlesme tartismalarini ve Modern dusunce ve bilimsel gelişmeyi anlayacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giris ve odevler
2) Erken Hristiyanlik tartismasinin acilmasi chapter 6 The Roman Empire
3) Alman halkinin rolü, Hristiyan kilisesinin gelişmesi, Bizans Imparatorlugu ve Islamin yükselişi Chapter 7 The Passing of the Roman World and the Emergence of Medieval Civilization
4) Karolenjienler, Lordlar ve vasaller, Bizans medeniyeti ve Slav halki Chapter 8 European Civilization in the Early Middle Ages 750-1000
5) Orta Cag’da toprak ve halk (Koyluluk ve ticari sehirlerin yukselisi). Entellektuel ve sanat dunyasi (Universiteler, Mimari, Edebiyat) ch.9 The Recovery and Growth of European Society in the High Middle Ages
6) Avrupa Kralliklarinin yükselişi, Katolik kilisesinin reformu, Hacli seferleri. ch.10 The Rise of Kingdoms and the Growth of Church Power.
7) Siyah olum ve sosyal kriz, 100 yil savaslari, karsitlik caginda kultur ve toplum ch.11 The Late Middle Ages: Crisis and Disintegration in the Fourteenth Century.
8) Italyan Ronesansi, yeni devlet ve Avrupa’nin geri kalaninda ronesans ch.12 Recovery and Rebirth: The Renaissance
9) Vize sinavi
10) Almanya’daki reform ve Avrupa’nin geri kalanina yayilisi ch.13 Reformation and Religious Warfare in the Sixteenth Century Birinci ev ödevi sunumu
11) Portekiz ve Ispanyol imparatorluklari, dünya ticaretinin gelişmesi, Avrupa’nin genişlemesi. ch.14 Europe and the World: New Encounters 1500-1800.
12) Sosyal kriz, bati ve doğu Avrupa’da mutlakiyetcilik, Avrupa kulturunun yayilmasi ch.15 State Building and the Search for Order in the Seventeen Century
13) Astronomi devrimi, tip. Rasyonalizm ve bilimsel bilginin yayilmasi. ch.16 The Scientific Revolution and the Emergence of Modern Science
14) Aydinlanma, filozoflar ve fikirleri, kultur, din ve kriminoloji üzerine etkileri. etc. Ekonomik gelişme ve sosyal degisim. Mutlakiyetcilik. 18. Yuzyilin yeni sosyal yapisi. ch.17 Eighteenth Century: The Age of Enlightenment ch.18 Eighteenth Century 2: European States, International Wars and Social Change

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jackson J. Spielvogel: Western Civilization 7e: A Brief History, International Edition, 68pp (Wadworth), 2011
Diğer Kaynaklar: Weekly readings will be provided

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.