Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giris ve odevler |
|
2) |
Erken Hristiyanlik tartismasinin acilmasi |
chapter 6 The Roman Empire |
3) |
Alman halkinin rolü, Hristiyan kilisesinin gelişmesi, Bizans Imparatorlugu ve Islamin yükselişi |
Chapter 7 The Passing of the Roman World and the Emergence of Medieval Civilization |
4) |
Karolenjienler, Lordlar ve vasaller, Bizans medeniyeti ve Slav halki |
Chapter 8 European Civilization in the Early Middle Ages 750-1000 |
5) |
Orta Cag’da toprak ve halk (Koyluluk ve ticari sehirlerin yukselisi). Entellektuel ve sanat dunyasi (Universiteler, Mimari, Edebiyat) |
ch.9 The Recovery and Growth of European Society in the High Middle Ages |
6) |
Avrupa Kralliklarinin yükselişi, Katolik kilisesinin reformu, Hacli seferleri. |
ch.10 The Rise of Kingdoms and the Growth of Church Power. |
7) |
Siyah olum ve sosyal kriz, 100 yil savaslari, karsitlik caginda kultur ve toplum |
ch.11 The Late Middle Ages: Crisis and Disintegration in the Fourteenth Century. |
8) |
Italyan Ronesansi, yeni devlet ve Avrupa’nin geri kalaninda ronesans |
ch.12 Recovery and Rebirth: The Renaissance |
9) |
Vize sinavi |
|
10) |
Almanya’daki reform ve Avrupa’nin geri kalanina yayilisi |
ch.13 Reformation and Religious Warfare in the Sixteenth Century
Birinci ev ödevi sunumu |
11) |
Portekiz ve Ispanyol imparatorluklari, dünya ticaretinin gelişmesi, Avrupa’nin genişlemesi. |
ch.14 Europe and the World: New Encounters 1500-1800. |
12) |
Sosyal kriz, bati ve doğu Avrupa’da mutlakiyetcilik, Avrupa kulturunun yayilmasi |
ch.15 State Building and the Search for Order in the Seventeen Century |
13) |
Astronomi devrimi, tip. Rasyonalizm ve bilimsel bilginin yayilmasi. |
ch.16 The Scientific Revolution and the Emergence of Modern Science |
14) |
Aydinlanma, filozoflar ve fikirleri, kultur, din ve kriminoloji üzerine etkileri. etc.
Ekonomik gelişme ve sosyal degisim. Mutlakiyetcilik. 18. Yuzyilin yeni sosyal yapisi. |
ch.17 Eighteenth Century: The Age of Enlightenment
ch.18 Eighteenth Century 2: European States, International Wars and Social Change |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|