Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giris ve odevler |
|
2) |
Erken Hristiyanlik tartismasinin acilmasi |
chapter 6 The Roman Empire |
3) |
Alman halkinin rolü, Hristiyan kilisesinin gelişmesi, Bizans Imparatorlugu ve Islamin yükselişi |
Chapter 7 The Passing of the Roman World and the Emergence of Medieval Civilization |
4) |
Karolenjienler, Lordlar ve vasaller, Bizans medeniyeti ve Slav halki |
Chapter 8 European Civilization in the Early Middle Ages 750-1000 |
5) |
Orta Cag’da toprak ve halk (Koyluluk ve ticari sehirlerin yukselisi). Entellektuel ve sanat dunyasi (Universiteler, Mimari, Edebiyat) |
ch.9 The Recovery and Growth of European Society in the High Middle Ages |
6) |
Avrupa Kralliklarinin yükselişi, Katolik kilisesinin reformu, Hacli seferleri. |
ch.10 The Rise of Kingdoms and the Growth of Church Power. |
7) |
Siyah olum ve sosyal kriz, 100 yil savaslari, karsitlik caginda kultur ve toplum |
ch.11 The Late Middle Ages: Crisis and Disintegration in the Fourteenth Century. |
8) |
Italyan Ronesansi, yeni devlet ve Avrupa’nin geri kalaninda ronesans |
ch.12 Recovery and Rebirth: The Renaissance |
9) |
Vize sinavi |
|
10) |
Almanya’daki reform ve Avrupa’nin geri kalanina yayilisi |
ch.13 Reformation and Religious Warfare in the Sixteenth Century
Birinci ev ödevi sunumu |
11) |
Portekiz ve Ispanyol imparatorluklari, dünya ticaretinin gelişmesi, Avrupa’nin genişlemesi. |
ch.14 Europe and the World: New Encounters 1500-1800. |
12) |
Sosyal kriz, bati ve doğu Avrupa’da mutlakiyetcilik, Avrupa kulturunun yayilmasi |
ch.15 State Building and the Search for Order in the Seventeen Century |
13) |
Astronomi devrimi, tip. Rasyonalizm ve bilimsel bilginin yayilmasi. |
ch.16 The Scientific Revolution and the Emergence of Modern Science |
14) |
Aydinlanma, filozoflar ve fikirleri, kultur, din ve kriminoloji üzerine etkileri. etc.
Ekonomik gelişme ve sosyal degisim. Mutlakiyetcilik. 18. Yuzyilin yeni sosyal yapisi. |
ch.17 Eighteenth Century: The Age of Enlightenment
ch.18 Eighteenth Century 2: European States, International Wars and Social Change |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
4 |
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
4 |
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|