LOJİSTİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3092 | Çocukluk ve Gençlik Kültürü Sosyolojisi | Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Nüfus ile ilgili her türlü haber takibi |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı, bir yandan öğrencilerin gençlik sosyolojisi alanındaki araştırmaları ve temel süreçleri anlamalarını derinleştirmek, diğer yandan; öğrencilerin sivil topluma katılımını etkinleştirmek ve sosyal değişimi gerçekleştirmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Derin sonunda öğrenciler : (1)Insan yaşamındaki çocukluk, adolesan/gençlik ve yetişkinlik dönemlerini ayırt edebilecek, (2)Gençliğin temel dönüşümlerini tanımlayacabilecek, (3)Günümüzde Batı’daki, Türkiye’deki ve OrtaDoğu’daki gençliğin politik, ekonomik ve sosyal faktörlerden etkilenişini açıklayabilecek, (4)Gençliğin dönüşümünde sınıf, cinsiyet, etnisite / ırk kavramlarının rolünü tanımlayabilecek, (5)Modern gençliğin analizinde Risk Toplumu yaklaşımını uygulayabilecek, (6)Günümüz gençlük politikalarını kritize edebilecek, (7)Gençlik alt kültürünün ortaya çıkışını ve sosyal fonksiyonlarını araştırabilecek, (8)Kritik yazım tekniklerini geliştirebilecek, (9)Sunum, konuşma tekniklerini geliştirebilecek. |
Ders, geniş anlamda insna yaşamının çocukluktan yetişkinliğe geçiş dönemi olarak gençlik kavramına odaklanmaktadır. Türkiye’de, Avrupa’da ve Orta Doğu’daki gençliğin sosyal yaratım sürecini incelemekte ve günümüzde gençlerin eğitim alanında, okuldan iş yaşamına geçişte ve aile yaşamından bağımsız yaşama geçişlerindekikarşı karşıya kaldıkları temel sosyal değişimlere odaklanmaktadır.Ayrıca, gençlerin sağlık, refah, sapan davranış, suç, yaşam stilleri, politk katılım ve benzeri alanlarındaki temel karakteristikleri tartışılacaktır. Son olarak, global düzlemde gençlik alt kültürlerinin ve çeşitliliğinin rolü analiz edilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.1 (pp.1-12) |
2) | Toplumda Gençlik | Dhillon, N. &Yousef,T. (Eds.) (2009). Generation in waiting: Youth inclusion in the Middle East. Washington, DC: Brookings Institution Press.Ch. 1 (pp. 11-38) Neyzi, L. (2001). Object of subject? The paradox of “youth” in Turkey. Intl Journal of Middle East Studies, 33(3) 411-432 |
3) | Eğitim | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.2 (pp.13-33) UNDP (2008). Youth in Turkey: Turkey 2008 Human Development Report. Ankara: United Nations Development Programme in Turkey. Ch. 2 (pp. 25-40) Tansel & Gungor (2003) “Brain-drain from Turkey: survey evidence from student non-return”. Career Development International, 8(2),52-69 |
4) | Okul yaşamında iş yaşamına geçiş | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.3 (pp.34-52) UNDP (2008). Youth in Turkey: Turkey 2008 Human Development Report. Ankara: United Nations Development Programme in Turkey. Ch. 4 (pp. 53-74) Ecevit et al. (2003) Professional women in computer programming occupations: The case of Turkey. Career Development International, 8(2), pp. 78-87 |
5) | Domestik Dönüşüm | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.4 (pp.53-70) Salehi-Isfahani & Egel (2009). Beyond Statism: Toward a new social contract for Iranian youth. In N. Dhillon & T. Yousef. (Eds.). Generation in waiting: Youth inclusion in the Middle East, pp. 39-66.Washington, DC: Brookings Institution Press. |
6) | Gençlik ve Sağlık | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.6 (pp. 87-103). UNDP (2008). Youth in Turkey: Turkey 2008 Human Development Report. Ankara: United Nations Development Programme in Turkey. Ch. 3 (pp. 43-51). |
7) | Ara Sınav | All readings, lecture notes, powerpoints, handouts from weeks 1-6 |
8) | Gençlerin yaşam stilleri | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.5 (pp. 71-86). |
9) | Gençlik ve Suç | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.7 (pp. 104-120). |
10) | Topluma katılım | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.8 (pp. 121-137). |
11) | Altkültürler | Hebdige, Dick (1979). Subculture: Meaning of style. Florence, KY, USA: Routledge. Ch.1-4 (pp. 1-72). |
12) | Altkültürler | Hebdige, Dick (1979). Subculture: Meaning of style. Florence, KY, USA: Routledge. Ch.5-conclusion (pp. 73-140). |
13) | Proje Sunumları (10 dakika) | Gençlik kültürü üzerine sunum hazırlama |
14) | Proje Sunumları (10 dakika) | Gençlik kültürü üzerine sunum hazırlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Hebdige, Dick (1979). Subculture: Meaning of style. Florence, KY, USA: Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | Additional readings will be provided. Ek okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 133 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek. | |
2) | Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek. | |
3) | Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek. | |
4) | Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek. | |
5) | Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak. | |
6) | Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
7) | Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
8) | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek. | 2 |
9) | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek. | |
10) | Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak. | |
11) | Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak. | |
12) | En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek. | |
13) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |