DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3092 | Çocukluk ve Gençlik Kültürü Sosyolojisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Nüfus ile ilgili her türlü haber takibi |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı, bir yandan öğrencilerin gençlik sosyolojisi alanındaki araştırmaları ve temel süreçleri anlamalarını derinleştirmek, diğer yandan; öğrencilerin sivil topluma katılımını etkinleştirmek ve sosyal değişimi gerçekleştirmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Derin sonunda öğrenciler : (1)Insan yaşamındaki çocukluk, adolesan/gençlik ve yetişkinlik dönemlerini ayırt edebilecek, (2)Gençliğin temel dönüşümlerini tanımlayacabilecek, (3)Günümüzde Batı’daki, Türkiye’deki ve OrtaDoğu’daki gençliğin politik, ekonomik ve sosyal faktörlerden etkilenişini açıklayabilecek, (4)Gençliğin dönüşümünde sınıf, cinsiyet, etnisite / ırk kavramlarının rolünü tanımlayabilecek, (5)Modern gençliğin analizinde Risk Toplumu yaklaşımını uygulayabilecek, (6)Günümüz gençlük politikalarını kritize edebilecek, (7)Gençlik alt kültürünün ortaya çıkışını ve sosyal fonksiyonlarını araştırabilecek, (8)Kritik yazım tekniklerini geliştirebilecek, (9)Sunum, konuşma tekniklerini geliştirebilecek. |
Ders, geniş anlamda insna yaşamının çocukluktan yetişkinliğe geçiş dönemi olarak gençlik kavramına odaklanmaktadır. Türkiye’de, Avrupa’da ve Orta Doğu’daki gençliğin sosyal yaratım sürecini incelemekte ve günümüzde gençlerin eğitim alanında, okuldan iş yaşamına geçişte ve aile yaşamından bağımsız yaşama geçişlerindekikarşı karşıya kaldıkları temel sosyal değişimlere odaklanmaktadır.Ayrıca, gençlerin sağlık, refah, sapan davranış, suç, yaşam stilleri, politk katılım ve benzeri alanlarındaki temel karakteristikleri tartışılacaktır. Son olarak, global düzlemde gençlik alt kültürlerinin ve çeşitliliğinin rolü analiz edilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.1 (pp.1-12) |
2) | Toplumda Gençlik | Dhillon, N. &Yousef,T. (Eds.) (2009). Generation in waiting: Youth inclusion in the Middle East. Washington, DC: Brookings Institution Press.Ch. 1 (pp. 11-38) Neyzi, L. (2001). Object of subject? The paradox of “youth” in Turkey. Intl Journal of Middle East Studies, 33(3) 411-432 |
3) | Eğitim | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.2 (pp.13-33) UNDP (2008). Youth in Turkey: Turkey 2008 Human Development Report. Ankara: United Nations Development Programme in Turkey. Ch. 2 (pp. 25-40) Tansel & Gungor (2003) “Brain-drain from Turkey: survey evidence from student non-return”. Career Development International, 8(2),52-69 |
4) | Okul yaşamında iş yaşamına geçiş | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.3 (pp.34-52) UNDP (2008). Youth in Turkey: Turkey 2008 Human Development Report. Ankara: United Nations Development Programme in Turkey. Ch. 4 (pp. 53-74) Ecevit et al. (2003) Professional women in computer programming occupations: The case of Turkey. Career Development International, 8(2), pp. 78-87 |
5) | Domestik Dönüşüm | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.4 (pp.53-70) Salehi-Isfahani & Egel (2009). Beyond Statism: Toward a new social contract for Iranian youth. In N. Dhillon & T. Yousef. (Eds.). Generation in waiting: Youth inclusion in the Middle East, pp. 39-66.Washington, DC: Brookings Institution Press. |
6) | Gençlik ve Sağlık | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.6 (pp. 87-103). UNDP (2008). Youth in Turkey: Turkey 2008 Human Development Report. Ankara: United Nations Development Programme in Turkey. Ch. 3 (pp. 43-51). |
7) | Ara Sınav | All readings, lecture notes, powerpoints, handouts from weeks 1-6 |
8) | Gençlerin yaşam stilleri | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.5 (pp. 71-86). |
9) | Gençlik ve Suç | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.7 (pp. 104-120). |
10) | Topluma katılım | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.8 (pp. 121-137). |
11) | Altkültürler | Hebdige, Dick (1979). Subculture: Meaning of style. Florence, KY, USA: Routledge. Ch.1-4 (pp. 1-72). |
12) | Altkültürler | Hebdige, Dick (1979). Subculture: Meaning of style. Florence, KY, USA: Routledge. Ch.5-conclusion (pp. 73-140). |
13) | Proje Sunumları (10 dakika) | Gençlik kültürü üzerine sunum hazırlama |
14) | Proje Sunumları (10 dakika) | Gençlik kültürü üzerine sunum hazırlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Hebdige, Dick (1979). Subculture: Meaning of style. Florence, KY, USA: Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | Additional readings will be provided. Ek okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 133 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |