SOC3092 Sociology of Childhood and Youth CultureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC3092 Çocukluk ve Gençlik Kültürü Sosyolojisi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Nüfus ile ilgili her türlü haber takibi
Dersin Amacı: Dersin temel amacı, bir yandan öğrencilerin gençlik sosyolojisi alanındaki araştırmaları ve temel süreçleri anlamalarını derinleştirmek, diğer yandan; öğrencilerin sivil topluma katılımını etkinleştirmek ve sosyal değişimi gerçekleştirmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Derin sonunda öğrenciler :
(1)Insan yaşamındaki çocukluk, adolesan/gençlik ve yetişkinlik dönemlerini ayırt edebilecek,
(2)Gençliğin temel dönüşümlerini tanımlayacabilecek,
(3)Günümüzde Batı’daki, Türkiye’deki ve OrtaDoğu’daki gençliğin politik, ekonomik ve sosyal faktörlerden etkilenişini açıklayabilecek,
(4)Gençliğin dönüşümünde sınıf, cinsiyet, etnisite / ırk kavramlarının rolünü tanımlayabilecek,
(5)Modern gençliğin analizinde Risk Toplumu yaklaşımını uygulayabilecek,
(6)Günümüz gençlük politikalarını kritize edebilecek,
(7)Gençlik alt kültürünün ortaya çıkışını ve sosyal fonksiyonlarını araştırabilecek,
(8)Kritik yazım tekniklerini geliştirebilecek,
(9)Sunum, konuşma tekniklerini geliştirebilecek.

Dersin İçeriği

Ders, geniş anlamda insna yaşamının çocukluktan yetişkinliğe geçiş dönemi olarak gençlik kavramına odaklanmaktadır. Türkiye’de, Avrupa’da ve Orta Doğu’daki gençliğin sosyal yaratım sürecini incelemekte ve günümüzde gençlerin eğitim alanında, okuldan iş yaşamına geçişte ve aile yaşamından bağımsız yaşama geçişlerindekikarşı karşıya kaldıkları temel sosyal değişimlere odaklanmaktadır.Ayrıca, gençlerin sağlık, refah, sapan davranış, suç, yaşam stilleri, politk katılım ve benzeri alanlarındaki temel karakteristikleri tartışılacaktır. Son olarak, global düzlemde gençlik alt kültürlerinin ve çeşitliliğinin rolü analiz edilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.1 (pp.1-12)
2) Toplumda Gençlik Dhillon, N. &Yousef,T. (Eds.) (2009). Generation in waiting: Youth inclusion in the Middle East. Washington, DC: Brookings Institution Press.Ch. 1 (pp. 11-38) Neyzi, L. (2001). Object of subject? The paradox of “youth” in Turkey. Intl Journal of Middle East Studies, 33(3) 411-432
3) Eğitim Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.2 (pp.13-33) UNDP (2008). Youth in Turkey: Turkey 2008 Human Development Report. Ankara: United Nations Development Programme in Turkey. Ch. 2 (pp. 25-40) Tansel & Gungor (2003) “Brain-drain from Turkey: survey evidence from student non-return”. Career Development International, 8(2),52-69
4) Okul yaşamında iş yaşamına geçiş Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.3 (pp.34-52) UNDP (2008). Youth in Turkey: Turkey 2008 Human Development Report. Ankara: United Nations Development Programme in Turkey. Ch. 4 (pp. 53-74) Ecevit et al. (2003) Professional women in computer programming occupations: The case of Turkey. Career Development International, 8(2), pp. 78-87
5) Domestik Dönüşüm Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.4 (pp.53-70) Salehi-Isfahani & Egel (2009). Beyond Statism: Toward a new social contract for Iranian youth. In N. Dhillon & T. Yousef. (Eds.). Generation in waiting: Youth inclusion in the Middle East, pp. 39-66.Washington, DC: Brookings Institution Press.
6) Gençlik ve Sağlık Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.6 (pp. 87-103). UNDP (2008). Youth in Turkey: Turkey 2008 Human Development Report. Ankara: United Nations Development Programme in Turkey. Ch. 3 (pp. 43-51).
7) Ara Sınav All readings, lecture notes, powerpoints, handouts from weeks 1-6
8) Gençlerin yaşam stilleri Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.5 (pp. 71-86).
9) Gençlik ve Suç Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.7 (pp. 104-120).
10) Topluma katılım Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.8 (pp. 121-137).
11) Altkültürler Hebdige, Dick (1979). Subculture: Meaning of style. Florence, KY, USA: Routledge. Ch.1-4 (pp. 1-72).
12) Altkültürler Hebdige, Dick (1979). Subculture: Meaning of style. Florence, KY, USA: Routledge. Ch.5-conclusion (pp. 73-140).
13) Proje Sunumları (10 dakika) Gençlik kültürü üzerine sunum hazırlama
14) Proje Sunumları (10 dakika) Gençlik kültürü üzerine sunum hazırlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press.
Hebdige, Dick (1979). Subculture: Meaning of style. Florence, KY, USA: Routledge.
Diğer Kaynaklar: Additional readings will be provided.

Ek okumalar dersin hocası tarafından verilecektir.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 2 10 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.