SOC3092 Sociology of Childhood and Youth CultureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC3092 Çocukluk ve Gençlik Kültürü Sosyolojisi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Nüfus ile ilgili her türlü haber takibi
Dersin Amacı: Dersin temel amacı, bir yandan öğrencilerin gençlik sosyolojisi alanındaki araştırmaları ve temel süreçleri anlamalarını derinleştirmek, diğer yandan; öğrencilerin sivil topluma katılımını etkinleştirmek ve sosyal değişimi gerçekleştirmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Derin sonunda öğrenciler :
(1)Insan yaşamındaki çocukluk, adolesan/gençlik ve yetişkinlik dönemlerini ayırt edebilecek,
(2)Gençliğin temel dönüşümlerini tanımlayacabilecek,
(3)Günümüzde Batı’daki, Türkiye’deki ve OrtaDoğu’daki gençliğin politik, ekonomik ve sosyal faktörlerden etkilenişini açıklayabilecek,
(4)Gençliğin dönüşümünde sınıf, cinsiyet, etnisite / ırk kavramlarının rolünü tanımlayabilecek,
(5)Modern gençliğin analizinde Risk Toplumu yaklaşımını uygulayabilecek,
(6)Günümüz gençlük politikalarını kritize edebilecek,
(7)Gençlik alt kültürünün ortaya çıkışını ve sosyal fonksiyonlarını araştırabilecek,
(8)Kritik yazım tekniklerini geliştirebilecek,
(9)Sunum, konuşma tekniklerini geliştirebilecek.

Dersin İçeriği

Ders, geniş anlamda insna yaşamının çocukluktan yetişkinliğe geçiş dönemi olarak gençlik kavramına odaklanmaktadır. Türkiye’de, Avrupa’da ve Orta Doğu’daki gençliğin sosyal yaratım sürecini incelemekte ve günümüzde gençlerin eğitim alanında, okuldan iş yaşamına geçişte ve aile yaşamından bağımsız yaşama geçişlerindekikarşı karşıya kaldıkları temel sosyal değişimlere odaklanmaktadır.Ayrıca, gençlerin sağlık, refah, sapan davranış, suç, yaşam stilleri, politk katılım ve benzeri alanlarındaki temel karakteristikleri tartışılacaktır. Son olarak, global düzlemde gençlik alt kültürlerinin ve çeşitliliğinin rolü analiz edilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.1 (pp.1-12)
2) Toplumda Gençlik Dhillon, N. &Yousef,T. (Eds.) (2009). Generation in waiting: Youth inclusion in the Middle East. Washington, DC: Brookings Institution Press.Ch. 1 (pp. 11-38) Neyzi, L. (2001). Object of subject? The paradox of “youth” in Turkey. Intl Journal of Middle East Studies, 33(3) 411-432
3) Eğitim Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.2 (pp.13-33) UNDP (2008). Youth in Turkey: Turkey 2008 Human Development Report. Ankara: United Nations Development Programme in Turkey. Ch. 2 (pp. 25-40) Tansel & Gungor (2003) “Brain-drain from Turkey: survey evidence from student non-return”. Career Development International, 8(2),52-69
4) Okul yaşamında iş yaşamına geçiş Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.3 (pp.34-52) UNDP (2008). Youth in Turkey: Turkey 2008 Human Development Report. Ankara: United Nations Development Programme in Turkey. Ch. 4 (pp. 53-74) Ecevit et al. (2003) Professional women in computer programming occupations: The case of Turkey. Career Development International, 8(2), pp. 78-87
5) Domestik Dönüşüm Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.4 (pp.53-70) Salehi-Isfahani & Egel (2009). Beyond Statism: Toward a new social contract for Iranian youth. In N. Dhillon & T. Yousef. (Eds.). Generation in waiting: Youth inclusion in the Middle East, pp. 39-66.Washington, DC: Brookings Institution Press.
6) Gençlik ve Sağlık Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.6 (pp. 87-103). UNDP (2008). Youth in Turkey: Turkey 2008 Human Development Report. Ankara: United Nations Development Programme in Turkey. Ch. 3 (pp. 43-51).
7) Ara Sınav All readings, lecture notes, powerpoints, handouts from weeks 1-6
8) Gençlerin yaşam stilleri Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.5 (pp. 71-86).
9) Gençlik ve Suç Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.7 (pp. 104-120).
10) Topluma katılım Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.8 (pp. 121-137).
11) Altkültürler Hebdige, Dick (1979). Subculture: Meaning of style. Florence, KY, USA: Routledge. Ch.1-4 (pp. 1-72).
12) Altkültürler Hebdige, Dick (1979). Subculture: Meaning of style. Florence, KY, USA: Routledge. Ch.5-conclusion (pp. 73-140).
13) Proje Sunumları (10 dakika) Gençlik kültürü üzerine sunum hazırlama
14) Proje Sunumları (10 dakika) Gençlik kültürü üzerine sunum hazırlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press.
Hebdige, Dick (1979). Subculture: Meaning of style. Florence, KY, USA: Routledge.
Diğer Kaynaklar: Additional readings will be provided.

Ek okumalar dersin hocası tarafından verilecektir.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 2 10 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek