SOC3093 Sociology of Mass CommmunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC3093 Kitle iletişim sosyolojisi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: -Kitle iletişim teorilerini tanıtmak
- Medya teori ve araştırmaları ile ilgili bir anlayış edinmek
-Medya ve toplum arasındaki ilişki ile ilgili eleştirel bakış açısı geliştirmek
-Medyayı şekillendiren siyasi ve ekonomik güç ilişkileri ile ilgili farkındalık oluşturmak
-Medya iletilerini çözümlemek, analiz etmek ve eleştirmek
-Medya okur yazarlığı becerilerini uygulayıp geliştirmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1) Günümüz kitle iletişim konularını sorgulamak için bir dizi teorik bakış açısını sentezleyebilir
2) Medya iletilerini eleştirel olarak analiz edebilir
3) Toplumsal oluşumlarda medyanın aktif rolü ile ilgili bakış açısı geliştirebilir
4) Medya endüstrileri ile toplum arasındaki ilişkileri ekonomi politik perspektifte değerlendirebilir
5) Gelişen medya teknolojilerinin dinamiklerini irdeleyebilir

Dersin İçeriği

Bu ders, kitle iletişim araçlarının toplum üzerindeki etkisine odaklanarak, medya ve toplum arasındaki karmaşık ilişkiyi anlamak için öğrencilere bir çerçeve sunar. Dersin temel amaçları, öğrencilerin toplumsal kurum olarak medyaya eleştirel bir bakış açısı geliştirmesi, medyayı şekillendiren siyasi ve ekonomik güçlerle ilgili farkındalık oluşturmak, medya iletilerini çözümlemek için gerekli eleştirel bakış açısını ve medya okuryazarlığı becerilerini geliştirmektir. Bu bağlamda, ders eleştirel kitle iletişim teorilerini tanıtır, medya mesajlarını değerlendirmek için eleştirel bir anlayışın yanında günümüz kitle iletişim konularını bir dizi teorik perspektifle bir dizi teorik perspektifle sentezleme becerilerini geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders ve Amaçlarının Tanıtımı “The Mass Communication Process” in McQuail’s Communication Theory, McQuail (2010) pp. 51-78.
2) Medya – Toplum Teorileri: Genel Bakış Theory of Media & Theory of Society in McQuail’s Communication Theory, McQuail (2010) pp. 79-110. “Mass Communication, Popular Taste and Organized Social Action” Paul F. Lazarsfeld & Robert K. Merton, in Media Studies (Eds.) Marris & Thornham, (2000).
3) Eleştirel Medya Teorileri 1: Mekanik Yeniden Üretimin Kültürel Çıkarımları Walter Benjamin’s “Work of Art” Essay Chp 1, Critical Theories of Mass Media, Taylor & Harris (2008) pp. 17-38. Summary & Response Essay 1: “Moral Solidarity & Technological Reproduction of Images” K, Tester. Media Culture & Society Journal, (1995)
4) Eleştirel Medya Teorileri 2: Kültür Endüstrileri Theodor Adorno and The Culture Industry Chp 3, Critical Theories of Mass Media, Taylor & Harris (2008) pp. 62-84. “Culture Industry Reconsidered” Theodor W. Adorno, in Media Studies (Eds.) Marris & Thornham, (2000), pp. 31-37. Summary Response Essay 2: “Cultural Industries In the Digital Age: Some Provisional Conclusions” E. Bustamante, Media Culture & Society Journal (2004)
5) Eleştirel Medya Teorileri 3: Kitle İletişim ve Kültür Mass Communication & Culture Chp. 5, McQuail’s Communication Theory, McQuail (2000) pp. 111-134. Debate 1: “Mass Communication & Minority Culture” Raymond Williams, in Media Studies (Eds.) Marris & Thornham, (2000), pp. 44-50. “A Semiotic Analysis of Four Designer Clothing Advertisements” Stone (2000) “Social Anxiety, Class and Disaffedted Youth” in Media Culture, Kellner (1995)
6) Eleştirel Medya Teorileri 4: Medya ve Teknoloji Marshall McLuhan’s Understanding of the Media Chp 4, Critical Theories of Mass Media, Taylor & Harris (2008) pp. 85-106. “The Medium is the Message” Marshall McLuhan, in Media Studies, Marris & Thornham (2000), pp. 38-43. Debate 2: “Podcasting & Political Life” MacDougall American Behavioral Scientist, (2011) “Requiem for the Media” from A Critique of Political Economy Of Sign” (Baudrillard)
7) Tartışma Grupları (Ödev teslimi) / Ara Sınav Debate Group 1 & 2 Midterm
8) Eleştirel Medya Teorileri 5: İdeoloji Olarak İletişim Communication as Ideology Chp. 8, Media & Communication, Scannell (2007), pp. 198-232. “Encoding / Decoding” Stuart Hall, in Media Studies, Marris & Thornham (2000), pp. 51-61. Debate 3: “Myth Today” from Mythologies (Barthes) “Media Culture, politics and ideology from Reagan to Rambo” in Media Culture, Kellner (1995)
9) Eleştirel Medya Teorileri 6: Kitle İletişim ve Kamusal Alan Normative Theory of Media & Society Chp. 7, McQuail’s Communication Theory, McQuail (2000) pp. 161-188. “The Public Sphere” J. Habermas, in Media Studies, Marris & Thornham (2000), pp. 92-98. Summary Response Essay 3: “The Virtual Sphere” Papacharissi, New Media & Society, (2002)
10) Eleştirel Medya Teorileri 7: Medya ve Tüketim Kültürü Guy Debord’s Society of the Spectacle Chp 5, Critical Theories of Mass Media, Taylor & Harris (2008) pp. 107-127. Debate 4: “Towards a Genealogy and Typology of Spectacle : Some Comments on Debord” Roberts, Thesis Eleven, (2003). “Debord and the Postmodern Turn: New Stages of the Spectacle” (Best & Kellner) Chp 7 “Banality TV: the democratization of celebrity” in Critical Theories of Mass Media, Taylor & Harris (2008) pp. 155-176.
11) Eleştirel Medya Teorileri 8: Yeni Medya New Media – New Theory? Chp. 6, McQuail’s Communication Theory, McQuail (2000) pp. 135-160. Debate 5: “Boundaries and Borderlines: Reflections on Baudrillard and Critical Theory” “Mapping the present from the future: From Baudrillard to cyberpunk” Chp. 9, Media Culture, Kellner (1995) pp. 297-330.
12) Eleştirel Medya Teorileri 9: Sosyal Medya “The Masses: The Implosion of the Social Media” Jean Baudrillard, in Media Studies, Marris & Thornham (2000), pp. 99-108. Debate 6: “Media and the Arab uprisings of 2011: Research notes” Cottle, Journalism, (2011). “Video Justice : Crimes of Violence in Social/Media Space” Biressi & Nunn, Space & Culture, (2003). “Twitter: Microphone for the Masses” Murthy, Media, Culture & Society, (2011).
13) Eleştirel Medya Teorileri 10: Medya ve Toplumsal Kontrol Debate 7 : Discuss a case(s) examplifying different ways of social control through media “Media Gatekeeping” pp 75-89 “The Agenda-Setting Role of News Media” pp 90-105 “Spiral of Silence: Communication and Public Opinion as Social Control” pp. 153-168 in An Integrated Approach to Communication Theory and Research. (Eds) Stacks & Salwen, (2009).
14) Tartışma Grupları (Ödev teslimi) / Sunum Tartışma Grupları 5,6 & 7

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin hocası tarafından temin edilecektir.
Will be provided by the professor
Diğer Kaynaklar: Dennis, McQuail. (2010). McQuail’s Communication Theory. London: Sage Publication.

Kellner, Douglas. (1995). Media Culture. London: Routledge.

Marris, Paul & Thornham, Sue. (2000). Media Studies (Eds.). NY: New York Univ. Press.

Kellner, Douglas. (1995). Media Culture. NY: Routledge.

Stacks W. Don & Salwen, Michael Brian. (2009). An Integrated Approach to Communication Theory and Research. (Eds). NY: Taylor & Francis.

Taylor, Paul & Harris, Jean Ll. (2008). Critical Theories of Mass Media. Berkshire: Open University Press.

Media Culture & Society Journal, Thesis Eleven

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.