Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SİMAY İKİER
Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
Dersin Amacı: |
Öğrencilerin, beyin sistemleri arasındaki karmaşık ilişkiyi hücresel ve nörokimyasal düzeyde öğrenmeleri amaçlanmıştır. Özellikle, denge, ödül ve motivasyon, duygu, öğrenme ve bağımlılıkta dahil olan nöroanatomik ve nörokimyasal sistemleri öğreneceklerdir. Öğrenciler ayrıca beyin görüntüleme methodolojilerinin güçlü ve zayıf yanlarını, beyindeki farklı dikkat ağ sistemlerini, işleyen bellekte prefrontal kortikal yapının yerini ve uzun sureli belleğin kodlama, depolama ve geri alınmasında dahil olan nörolojik ve nöroendokrin sistemleri ve dilin oluşumunda ve nesiller arası aktarımını öğreneceklerdir. |
Bu ders sinir sistemi anatomisi, sinir sisteminin gelişimi,beyin hasarı ve esnekliği,öğrenme, hafıza ve bellek kaybı, bipolar bozukluk, otizm ve kromozomlar, madde bağımlılığı ve beyindeki ödül sistemi, Laterilizasyon, dil ve ayrık beyin, psikiyatrik bozuklukların biopsikolojisi, Duygu, stress, ve sağlığı, ve uyku, rüya ve günlük ritim konularını içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fizyolojik Psikolojiye Giriş |
|
2) |
Biopsikoloji nedir? |
|
3) |
Sinir sistemi anatomisi |
|
4) |
Sinir sisteminin gelişimi |
|
5) |
Beyin hasarı ve esnekliği |
|
6) |
Konu tekrarı |
|
7) |
Öğrenme, hafiza ve bellek kaybı |
|
8) |
Bipolar bozukluklar, otizm ve kromozmlar |
|
9) |
Madde Bağımlılığı ve beyindeki ödül sistemi |
|
10) |
Laterilizasyon, dil ve ayrık beyin |
|
11) |
Konu tekrarı |
|
12) |
Psikiyatrik bozuklukların biopsikolojisi |
|
13) |
Duygu, stres ve sağlık |
|
14) |
Uyku, rüya ve günlük ritim |
|
15) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. |
5 |
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
5 |
3) |
Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). |
1 |
4) |
Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. |
5 |
5) |
Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. |
5 |
7) |
Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
5 |
10) |
Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. |
|
11) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. |
1 |
12) |
İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |
1 |