Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI
Doç. Dr. SİMAY İKİER
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
Dersin Amacı: |
Öğrencilerin, beyin sistemleri arasındaki karmaşık ilişkiyi hücresel ve nörokimyasal düzeyde öğrenmeleri amaçlanmıştır. Özellikle, denge, ödül ve motivasyon, duygu, öğrenme ve bağımlılıkta dahil olan nöroanatomik ve nörokimyasal sistemleri öğreneceklerdir. Öğrenciler ayrıca beyin görüntüleme methodolojilerinin güçlü ve zayıf yanlarını, beyindeki farklı dikkat ağ sistemlerini, işleyen bellekte prefrontal kortikal yapının yerini ve uzun sureli belleğin kodlama, depolama ve geri alınmasında dahil olan nörolojik ve nöroendokrin sistemleri ve dilin oluşumunda ve nesiller arası aktarımını öğreneceklerdir. |
Bu ders sinir sistemi anatomisi, sinir sisteminin gelişimi,beyin hasarı ve esnekliği,öğrenme, hafıza ve bellek kaybı, bipolar bozukluk, otizm ve kromozomlar, madde bağımlılığı ve beyindeki ödül sistemi, Laterilizasyon, dil ve ayrık beyin, psikiyatrik bozuklukların biopsikolojisi, Duygu, stress, ve sağlığı, ve uyku, rüya ve günlük ritim konularını içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fizyolojik Psikolojiye Giriş |
|
2) |
Biopsikoloji nedir? |
|
3) |
Sinir sistemi anatomisi |
|
4) |
Sinir sisteminin gelişimi |
|
5) |
Beyin hasarı ve esnekliği |
|
6) |
Konu tekrarı |
|
7) |
Öğrenme, hafiza ve bellek kaybı |
|
8) |
Bipolar bozukluklar, otizm ve kromozmlar |
|
9) |
Madde Bağımlılığı ve beyindeki ödül sistemi |
|
10) |
Laterilizasyon, dil ve ayrık beyin |
|
11) |
Konu tekrarı |
|
12) |
Psikiyatrik bozuklukların biopsikolojisi |
|
13) |
Duygu, stres ve sağlık |
|
14) |
Uyku, rüya ve günlük ritim |
|
15) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
4 |
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
5 |
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
3 |
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
2 |
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
4 |
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
4 |
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
4 |
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
2 |
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
|