Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş: Eski ve Yeni Kıtalar
Eski ve Yeni Dünya'nın Birbirleriyle Karşılaşması: Avrupa, Afrika ve Amerika, 1450-1620 |
|
2) |
Amerika'nın keşfi ve Kuzey Amerika'da kurulan ilk koloniler, 1550-1700 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
3) |
Kuzey Amerika'da kurulan İngiliz Kolonileri, 1660-1750 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
4) |
Amerika'da kurulan kolonilerde büyüme ve kriz, 1720-1765 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
5) |
Bağımsızlık Savaşı'na Doğru:Karar Yılları, 1763-1775 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
6) |
Amerikan Bağımsızlık Savaşı, 1775-1783 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
7) |
Bağımız Amerika: Yeni Politik Düzen, 1776-1800 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
8) |
Batı'ya doğru genişleme ve Ulusal Ekonomi |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
9) |
Amerikan İç politikası ve kökenleri, 1790-1820 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
10) |
Endüstri Devrimi ve Amerikan Ekononomisi, 1820-1860 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
11) |
Amerikan Toplumu ve Demokrasi, 1820-1844 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
12) |
Amerikan Toplumu, Din ve Reform, 1820-1860 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
13) |
İç Savaş, 1861-1865 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
14) |
Savaş Sonrası Yeniden Yapılanma Dönemi, 1865-1877 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
|
2) |
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
|
3) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|
4) |
Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. |
|
5) |
Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
|
|
6) |
Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |
|
7) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
8) |
Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |
|