Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş: Eski ve Yeni Kıtalar
Eski ve Yeni Dünya'nın Birbirleriyle Karşılaşması: Avrupa, Afrika ve Amerika, 1450-1620 |
|
2) |
Amerika'nın keşfi ve Kuzey Amerika'da kurulan ilk koloniler, 1550-1700 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
3) |
Kuzey Amerika'da kurulan İngiliz Kolonileri, 1660-1750 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
4) |
Amerika'da kurulan kolonilerde büyüme ve kriz, 1720-1765 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
5) |
Bağımsızlık Savaşı'na Doğru:Karar Yılları, 1763-1775 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
6) |
Amerikan Bağımsızlık Savaşı, 1775-1783 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
7) |
Bağımız Amerika: Yeni Politik Düzen, 1776-1800 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
8) |
Batı'ya doğru genişleme ve Ulusal Ekonomi |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
9) |
Amerikan İç politikası ve kökenleri, 1790-1820 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
10) |
Endüstri Devrimi ve Amerikan Ekononomisi, 1820-1860 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
11) |
Amerikan Toplumu ve Demokrasi, 1820-1844 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
12) |
Amerikan Toplumu, Din ve Reform, 1820-1860 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
13) |
İç Savaş, 1861-1865 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
14) |
Savaş Sonrası Yeniden Yapılanma Dönemi, 1865-1877 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|