Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş: Eski ve Yeni Kıtalar
Eski ve Yeni Dünya'nın Birbirleriyle Karşılaşması: Avrupa, Afrika ve Amerika, 1450-1620 |
|
2) |
Amerika'nın keşfi ve Kuzey Amerika'da kurulan ilk koloniler, 1550-1700 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
3) |
Kuzey Amerika'da kurulan İngiliz Kolonileri, 1660-1750 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
4) |
Amerika'da kurulan kolonilerde büyüme ve kriz, 1720-1765 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
5) |
Bağımsızlık Savaşı'na Doğru:Karar Yılları, 1763-1775 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
6) |
Amerikan Bağımsızlık Savaşı, 1775-1783 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
7) |
Bağımız Amerika: Yeni Politik Düzen, 1776-1800 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
8) |
Batı'ya doğru genişleme ve Ulusal Ekonomi |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
9) |
Amerikan İç politikası ve kökenleri, 1790-1820 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
10) |
Endüstri Devrimi ve Amerikan Ekononomisi, 1820-1860 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
11) |
Amerikan Toplumu ve Demokrasi, 1820-1844 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
12) |
Amerikan Toplumu, Din ve Reform, 1820-1860 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
13) |
İç Savaş, 1861-1865 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
14) |
Savaş Sonrası Yeniden Yapılanma Dönemi, 1865-1877 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
|
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
|
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
|
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
|
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
|
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
|
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
|
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
|
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
|
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
|
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
|
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
|
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|