GLA5163 Avrasya PolitikalarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GLOBAL İLİŞKİLER (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GLOBAL İLİŞKİLER (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GLA5163 Avrasya Politikaları Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SEAN MICHAEL COX
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere, küresel bir ekonomi ve küçülen bir dünyanın olduğu bu çağda dünya nüfusunun yarısını barındıran asyanın AB ve ABD ile nasıl çatışacağını veya işbirliği yapacğını anlatmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin amacı, güncel Asya politikalarında uluslararası ilişkileri ve iç politikayı öğrencilere daha iyi aktarmaktır. Özellikle Çin, Japonya, Güney Kore, Kuzey Kore ve Hindistan’a yoğunlaşılacaktır. Kritik önemdeki ekonomik, politk, sosyal, güvenlik ve kültürel konular karşılaştırmalı bir perspektiften tartışılacak ve analiz edilecektir.

Dersin İçeriği

Bu derste, günümüz Asya’sına etki eden kimi temel konularla ilgili birbiriyle çatışan perspektifleri keşfedilecektir. Şu sorulara cevap aranacaktır: Asya’daki ve özellikle Çin’deki ekonomik mucize ne kadar sürdürülebilir? Asya’daki diğer ülkeler Çin’in artan etkisine ve zenginliğine nasıl tepki verecek? Asya’nın yeniden sahneye çıkışını sağlayan şey nedir? Asya’nın diğer yükselen gücü Hindistan bu yeni duruma nasıl etki edecek? Bölgesel ekonomik ve günvelik meselelerini çözmeye çalışan çeşitli kurumların etkileri neler? ABD, bölgede stratejik, politik ve ekonomik olarak nasıl hareket ediyor? ASEAN gibi bölgesel krumlar asya’nın yeni gücünü yansıtmak için nasıl reforme edilmeli? Asya ülkeleri pek çok konuya temas eden çeşitli çatışmalara ve krizlere nasıl cevap vermeli? Bu sorulara cevap verirken sadece okumalar değil, sınıf içi tartışamalar ve öğrencilerin bilgi ve deneyimlerinden de faydalanılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Asya'nın Yükselişi (I) Okuma
3) Rakipler veya Ortaklar (I) - Çin Okuma
4) Rakipler veya Ortaklar (II) - Hindistan Okuma
5) Rakipler veya Ortaklar (III) - Japonya Okuma
6) Rakipler veya Ortaklar (IV) - Kore Okuma
7) Ara sınav
8) Jeostrateji, Kültür, ve Milliyetçilik Okuma
9) Askeri Modernizasyon, Nükleer Enerji & Uzay Stratejisi Okuma
10) ABD Faktörü Okuma
11) Çevre ve Sağlık Okuma
12) Etnik Çatışmalar, İsyanlar ve İnsan Hakları Okuma
13) Özgürlük& Demokrasi Okuma
14) Değerlendirme Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Yun-han Chu, Larry Diamond, Andrew J. Nathan, and Doh Chull Shin, “Asia’s Challenged Democracies,” The Washington Quarterly 32:1 (January 2009), pp. 143-157

Katharine H S Moon, “Beyond Demonization: A New Strategy for Human Rights in North Korea,” Current History 107:710 (Sep 2008) pp. 263 – 268

Elizabeth C. Economy, “The Great Leap Backward: The Costs of China’s Environmental Crisis,” Foreign Affairs (September/October 2007), pp. 38-59

Richard M. Nixon, “Asia after Vietnam,” Foreign Affairs (October 1967), pp. 111-125

Matthew Carlson and Travis Nelson, “Anti-Americanism in Asia? Factors shaping international perceptions of American influence,” International relations of the Asia-Pacific 8:3 (2008), pp.303-324

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.