PAZARLAMA (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS5197 | Yeni Ürün Geliştirme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Yeni ürün geliştirme sürecinde karşılaşılan fırsatları ve zorlukları anlatmaktadır. Tasarım ve pazarlama süreciyle ilgili yeni ürün geliştirmeyi anlayabilmek için kavramsal ve analitik yetenekleri inşa etme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yeni ürün geliştirme karar kapsamını anlamak 2. Yeni ürün gelişimi kararları için uygun niceliksel ve niteliksel teknikler öğrenmek 3. Etik çerçeve ve yeni ürün stratejileri teklifleri değerlendirme yetisine sahip olmak. |
Bu ders, inovasyon, müşteriyi anlama, olurluk önerisi inşa etme, plan gerçekleştirme, yeni ürün gelişimi teorileri ve kavramlarını kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yeni ürün süreci | |
2) | fırsat, tanımlama ve seçme: Yeni ürünler için stratejik planlama | |
3) | Müşterilerin sorunlarını bulma ve çözme | |
4) | Tasarlama sürecine genel bakış | |
5) | Stratejik ürün konulandırma ve müşteri tercihleri | |
6) | Yarar bölünmesi ve ürün konumlandırması | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Ürün tasarımı ve tasarım değiş-tokuş kararları | |
9) | Müşteri odaklı tasarım | |
10) | Ürün deneme | |
11) | Stratejik piyasaya sürme planları ve uygulamaları | |
12) | Piyasaya sürme yönetimi | |
13) | Derslerin gözden geçirilmesi | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | “New Product Management” by Merle Crawford and Anthony Di Benedetto (10th Edition, December 2010), McGraw-Hill/Irwin “Design And Marketing Of New Products” by Glen Urban and John Hauser (2nd Edition), Prentice-Hall |
Diğer Kaynaklar: | “New Product Management” by Merle Crawford and Anthony Di Benedetto (10th Edition, December 2010), McGraw-Hill/Irwin “Design And Marketing Of New Products” by Glen Urban and John Hauser (2nd Edition), Prentice-Hall |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 54 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
4) | Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
5) | Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | |
6) | Pazarlama alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |