Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Psikososyal rehabilitasyon alanında kavramlar |
|
2) |
Kaza sonrası yaşanan psikososyal süreç ve uyum aşamaları |
|
3) |
Stres ve posttravmatik stres bozukluğu |
|
4) |
Travmatik yaralanmalardan sonra görülen problemlerde (amputeler, omurilik yaralanmaları, yanık ) psikososyal rehabilitasyon |
|
5) |
Nörolojik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon (hemipleji, parkinson, MS) |
|
6) |
Çocuklarda özüre neden olan problemlerde psikososyal rehabilitasyon (serebral paralizi, kas hastalıkları, otistik çocuklar, down sendromu) |
|
7) |
ara sınav |
|
8) |
İlerleyici kronik hastalıklarda (kanser, AIDS), geriatrik kişilerde psikososyal rehabilitasyon |
|
9) |
Fiziksel engellilerde psikosoyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma |
|
10) |
Engelli çocuğa sahip ailelerde psikosoyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma |
|
11) |
Görme engellilerde psikosoyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma |
|
12) |
İşitme-konuşma engellilerde psikosoyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma |
|
13) |
Depresyon ve başa çıkma yolları |
|
14) |
Engeli olan kişi ve teknolojik yaklaşımlar,
Hasta ve engeli olan kişilerin istihdamını geliştirmede girişimcilik ve yenilikçilik |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
2 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
2 |
4) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
2 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
2 |
7) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
2 |
8) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
2 |
9) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
2 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
2 |