Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Psikososyal rehabilitasyon alanında kavramlar |
|
2) |
Kaza sonrası yaşanan psikososyal süreç ve uyum aşamaları |
|
3) |
Stres ve posttravmatik stres bozukluğu |
|
4) |
Travmatik yaralanmalardan sonra görülen problemlerde (amputeler, omurilik yaralanmaları, yanık ) psikososyal rehabilitasyon |
|
5) |
Nörolojik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon (hemipleji, parkinson, MS) |
|
6) |
Çocuklarda özüre neden olan problemlerde psikososyal rehabilitasyon (serebral paralizi, kas hastalıkları, otistik çocuklar, down sendromu) |
|
7) |
ara sınav |
|
8) |
İlerleyici kronik hastalıklarda (kanser, AIDS), geriatrik kişilerde psikososyal rehabilitasyon |
|
9) |
Fiziksel engellilerde psikosoyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma |
|
10) |
Engelli çocuğa sahip ailelerde psikosoyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma |
|
11) |
Görme engellilerde psikosoyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma |
|
12) |
İşitme-konuşma engellilerde psikosoyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma |
|
13) |
Depresyon ve başa çıkma yolları |
|
14) |
Engeli olan kişi ve teknolojik yaklaşımlar,
Hasta ve engeli olan kişilerin istihdamını geliştirmede girişimcilik ve yenilikçilik |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|