Öğretim Dili: |
Turkish |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Hibrit
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu derste öğrencilere terapatik top egzersizleri, tai-chi chuan, ai-chi, kalistenik egzersizler, stabilizasyon egzersizleri, germe egzersiz metodları hakkında praik beceriler ve bilgi kazandırılacak, aynı zamanda vücut farkındalığı ve ritim duygusu ve proprioception algilarinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Stabilizasyon egzersiz fazları, stabilizasyondan sorumlu sistemler, Stabilizatör kaslar,Lumbo pelvic ( Core) stabilizasyon kuvvetlendirme programları |
|
2) |
Core stabilizasyon programları I |
|
3) |
Core stabilizasyon programları II |
|
4) |
Germe Egzersizleri I |
|
5) |
Germe Egzersizleri II |
|
6) |
Ai Chi ve Tai- Chi Chuan Egzersizleri I |
|
7) |
Ai Chi ve Tai- Chi Chuan Egzersizleri II |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Engelliler için Fiziksel Aktivite ve Spor I |
|
10) |
Engelliler için Fiziksel Aktivite ve Spor II |
|
11) |
Kalistenik egzersizler |
|
12) |
Aquatic Egzersizler |
|
13) |
Aktif yaşam şekline teknolojinin yararları ve zararları |
|
14) |
Teknoloji destekli egzersizler ve bireye yönelik egzersiz programının geliştirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|