TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BES3065 | Çocukluk Çağı Beslenmesi | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı öğrencilere; bebeklerin ve hayatlarının ilk dönemlerinde olan çocukların beslenmelerini öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Çocukluk çağı döneminde yeterli ve dengeli beslenmedeki temel besin grupları öğrenilir. 2- Çocuklarda beslenme ve beslenmeyi etkileyen faktörler öğrenilir. 3- Yetersiz ve aşırı beslenme gibi hastalıkların olumsuz sonuçlarına nasıl çözüm getirileceği öğrenilir. 4- Vaka çözümlemeleri yapılır. |
Çocukluk çağı döneminde yaş gruplarına ve hastalıklarına göre çocukların beslenmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Shaw, V. (2015). Clinical paediatric dietetics (4th edition.). John Wiley & Sons Limited. 2. Karaağaoğlu, N. & Özel, H. G. (2021). Pediatride tıbbi beslenme tedavisi (Birinci basım.). Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. 3. Mahan, [edited by] L. Kathleen, & Raymond, J. L. (2017). Krause’s food and the nutrition care proces (14th edition.). Elsevier |
Diğer Kaynaklar: | 1. Shaw, V. (2015). Clinical paediatric dietetics (4th edition.). John Wiley & Sons Limited. 2. Karaağaoğlu, N. & Özel, H. G. (2021). Pediatride tıbbi beslenme tedavisi (Birinci basım.). Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. 3. Mahan, [edited by] L. Kathleen, & Raymond, J. L. (2017). Krause’s food and the nutrition care proces (14th edition.). Elsevier |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |