Yeterli ve dengeli beslenme, besin öğeleri ve sağlık etkileşimi, makro besin öğelerinin beslenmedeki önemi, besin kaynakları, vücutta kullanımları ve günlük gereksinimleri, enerji, enerji substratlarının (karbonhidrat, protein ve yağlar) enerji oluşturması, yaş ve cinsiyete uygun enerji gereksinimleri, vitaminlerin beslenmedeki önemi, sınıflandırılmaları, besin kaynakları, vücutta kullanımları, günlük gereksinimleri, yaşlılar, sporcular, gebe ve emzikliler, işçilerin enerji, besin öğesi gereksinimleri ile bu gruplarda beslenme-sağlık etkileşimleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Bilgiler |
|
2) |
Su ve Enerji Metabolizması |
|
3) |
Karbonhidratlar ve Beslenmeye Etkileri |
|
4) |
Yağlar ve Beslenmeye Etkileri |
|
5) |
Proteinler ve Beslenmeye Etkileri |
|
6) |
Vitaminler ve Beslenmedeki Önemi |
|
7) |
Yağda Eriyen Vitaminler (A, D, E ve K vitaminleri) |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Suda eriyen vitaminler |
|
10) |
Suda Eriyen vitaminler |
|
11) |
Yaşlılık ve Beslenme |
|
12) |
İşçi Sağlığı – İş Güvenliği ve Beslenme |
|
13) |
Sporcu Beslenmesi |
|
14) |
Gebelik ve emziklilik döneminde beslenme |
|
15) |
Beslenme ve Bilişsel gelişim |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Baysal, A. (2004). Beslenme. Hatiboğlu Yayınları: 93, 10.Baskı, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: |
Mahan, L.K., Stump, S.E. (2004). Krause’s.Food , Nutrition & Diet Therapy (Ed by), 11 th Edition, Elsevier (USA), 2004.
Berdarier, C.D. (2002). Handbook of Nutrition and Food (Ed by), CRC Press.
Gibney, M.J. Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrition (Ed by), Blackwell Publishing Company.
Brown, A. (2000). Understanding Food: Principles and Preparation, Wadsworth/Thomson Learning, USA.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |