HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM4060 | Onkoloji Hemşireliği | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi EMİNE ÖZDEMİR ASLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, onkoloji hastasının bakımında öğrenciye rehber olacak temel bilgileri kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kanser gelişim sürecini ve bu hastalığın gelişiminde rol oynayan risk faktörlerini tanımlayabilmeli 2. Kanserde önlenmesinde önemli girişimleri tanımlayabilmeli 3. Kanserin erken tanısında kullanılan yaklaşımları açıklayabilmeli 4. Kanserin tanısında kullanılan yaklaşımları ve gerekli hasta hazırlığını açıklayabilmeli 5. Kanserin tedavi sürecini bilmeli ve hastanın gereksinimlerine özgü bakımını planlayabilmeli 6. İyi bir tedavi sürecinin tamamlanmasında hasta ve ailesinin eğitiminin önemini anlamalı 7. Kanser tanı ve tedavi sürecinde onkoloji hemşiresinin rol ve sorumluluklarını tanımlayabilmeli |
Klinik onkoloji hemşireliğinde önemli teorik bilgi ve uygulama becerilerini kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı, Ülkemizde ve Dünyada kanser epidemiyolojisi | |
2) | Kanser gelişimini önleme, erken tanı ve etiyolojik faktörler | |
3) | Kanserogenezis-kanser oluşumu | |
4) | Kanserde sınıflandırma ve tanı yöntemleri | |
5) | Kanserde Tedavi yöntemleri | |
6) | Kanserde Semptom Yönetimi-1 | |
7) | Kanserde Semptom Yönetimi-2 | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kanserde destek tedavi ve uygulamalar | |
10) | Sık görülen kanserler ve bakımı-1 | |
11) | Sık görülen kanserler ve bakımı-2 | |
12) | Kanser sürecindeki hasta ve aileye yaklaşım, Kanserde palyatif bakım | |
13) | Yoğun bakım ve terminal dönemde hastaya yaklaşım | |
14) | Onkoloji Hemşireliğinde mesleki ve yasal boyut Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Can G. (2019). Onkoloji Hemşireliği. Ed. G. Can, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 978-605-335-068-2. 2. Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Bakım, 2010 İstanbul Konsensusu, ed. G.Can Nobel Tıp Kitapevleri Ltd. Şti, İstanbul 2010. ISBN:978-975-420-775-0. 3. Akdemir N, Birol L. (2019). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Güncellenmiş 5. Baskı. İstanbul: Akademisyen Tıp Kitabevi. 4. Karadakovan A, Eti Aslan F. (2014). Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım. Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 4 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 4 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 2 |