SKY3002 Sağlığı GeliştirmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SKY3002 Sağlığı Geliştirme Bahar
Güz
2 0 2 2
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin sağlığı etkileyen koşulları tanımlaması ve değerlendirmesi, insan yaşamında sağlığı koruma ve geliştirmenin önemini kavraması; birey, aile ve toplumun sağlığını geliştirmek ve hastalıkları önlemek için gerekli sağlık stratejilerini küresel boyutta öğrenmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sağlık, hastalık ve ilgili kavramları tanımlar.
2. Sağlığın geliştirilmesi programlarında teorik yapıyı tasarlar.
3. Toplum sağlığını etkilyen unsurları analiz eder.
4. Sağlığın geliştirilmesi konusunda küresel stratejileri tanımlar.

Dersin İçeriği

Bu ders sağlık ve hastalık kavramları, sağlığın korunması, hastalıkların önlenmesi düzeyleri, sağlık eğitimi, sağlıklı yaşam davranışları, birey ve toplum sağlığını koruma ve iyileştirme stratejileri ve sağlığın geliştirilmesi programları ile ilgili konuları kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık ve Sağlıkla İlgili Kavramlar Ders notları haftalık olarak verilecektir
2) Sağlığı Etkileyen Unsurlar ve Risk Faktörleri Ders notları haftalık olarak verilecektir
3) Sağlık ve Hastalık Kavramlarına Yaklaşımlar Ders notları haftalık olarak verilecektir
4) Hastalıkların Önlenmesi, Kronik Hastalıklar Ders notları haftalık olarak verilecektir
5) Sağlığın Korunması, Sağlık Eğitimi Ders notları haftalık olarak verilecektir
6) Sağlığı Geliştirme Stratejileri Ders notları haftalık olarak verilecektir
7) Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ders notları haftalık olarak verilecektir
8) Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ders notları haftalık olarak verilecektir
9) Ara Sınav
10) Stres Yönetimi Ders notları haftalık olarak verilecektir
11) Sağlıklı Beslenme ve Egzersiz Ders notları haftalık olarak verilecektir
12) Sağlıklı Beslenme ve Egzersiz Ders notları haftalık olarak verilecektir
13) Bütüncül Sağlık Stratejileri Ders notları haftalık olarak verilecektir
14) Sağlığı Geliştirme Programı-Örneklerin İncelenmesi Ders notları haftalık olarak verilecektir
15) Sağlığı Geliştirme Programı-Örneklerin İncelenmesi Ders notları haftalık olarak verilecektir
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. McKenzie,J. F., Neiger, B. L., Thackeray, R. (2012). Planning, Implementing & Evaluating Health Promotion Programs: A Primer (6th Edition). Benjamin Cummings.
2. Sharma, M., Romas, J. A. (2010). Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion. Jones & Bartlett Learning.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 27 2 54
Ödevler 2 8 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2