ADV2615 PersuasionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV2615 İkna Bahar 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN UYSAL
Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, teorileri, ilkeleri ve sosyal nüfuz ve etki girişimlerinin yer aldığı günlük bağlamlar için geçerli olan ikna stratejileri konusunda sağlam bir temel sağlamak ve tutum ve davranışları değiştiren basit ve etkili temel ikna taktikleri öğrenmektir. Öğrenciler ikna, sosyal etki ve ikna konusunda deneysel araştırma bulguları ile bilgi sahibi olacak ve gerçek hayattaki iletişim ortamı ve farklı durumlara ilişkin çok çeşitli strateji ve ikna teknikleri öğrenecekleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bir iletişim aracı olarak ikna ve sınırları hakkında temel bir anlayış geliştirebilecek
2. Temel ikna teorilerini tanımlayabilecek;
3. İkna edici mesajların bilişsel olarak işlenmesinin nasıl gerçekleştiğini açıklayabilecek;
4. Bir tutumu, yapısını ve işlevlerini tanımlayabilecektir;
5. İkna edici bir mesajın kabulünün ardındaki psikolojik dinamikleri anlama yetkinliğini geliştirebilecek;
6. Gruplarda doğrulama ve etkinin etkilerini ve bunların iknaya nasıl uygulanacağını değerlendirebilecek;
7. Uyum kazanımı kavramını ve bunun çeşitli iletişim bağlamlarında nasıl elde edilebileceğini belirleyebilecek;
8. Güvenilirlik kavramının ana bileşenlerini açıklayabilecek ve marka iletişimi için merkeziliğini anlayabilecek;
9. Reklam ve pazarlamada kullanılan ikna edici taktikleri belirleyebilecektir.

Dersin İçeriği

Bu derste temel ikna teorileri, bu teorilerin altyapılarını oluşturan inanç, tutum, davranış gibi kavramlara ilişkin teoriler incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon • Tanışma • İzlence İncelemesi • Ders gereksinimleri
2) ikna nelerden oluşur? - İkna ve sınırlayıcı kriterlerin tanımı Öğrencilerin çevrimiçi derse katılmadan önce Bölüm 1-2'yi okumaları beklenir.
3) ikna etmek ne demek? - Detaylandırma Olasılık Modeli - Sezgisel Sistematik Model - Tek ikna Modeli
4) Tutumlar ve Tutarlılık - Tutum nedir? - Tutumların temel işlevleri (Katz) Öğrencilerin çevrimiçi derse katılmadan önce Bölüm 3'ü okumaları beklenir.
5) Tutumlar ve Tutarlılık - Gerekçeli Eylem Yaklaşımı
6) Tutumlar ve Tutarlılık - Psikolojik Tutarlılık - Bilişsel uyumsuzluk teorisi
7) Güvenilirlik - Güvenilirliği tanımlama - Güvenilirliğin birincil ve ikincil boyutları -Uyuyan etkisi Öğrencilerin çevrimiçi derse katılmadan önce Bölüm 4'ü okumaları beklenir.
8) Vize
9) Gruplarda Uygunluk ve Etki - İkna olarak uygunluk - Tanımlama ve referans grupları - Bireyselleşme, sosyal kaytarma ve sosyal kolaylaştırma Öğrencilerin çevrimiçi derse katılmadan önce Bölüm 6'yı okumaları beklenir.
10) İkna edici mesajları yapılandırma ve sıralama - Kazanç çerçeveli ve kayıp çerçeveli mesajlar - Argümanların miktarına karşı kalitesi - Tekrarlama ve sadece maruz kalma Öğrencilerin çevrimiçi derse katılmadan önce Bölüm 9'u okumaları beklenir.
11) İkna edici mesajları yapılandırma ve sıralama - Öncelik ve yenilik etkileri - Aşılama, Mesaj Taraflılığı ve Ön Uyarı
12) Uyum Kazanımı - Tanım - Uyum kazanma davranışını etkileyen durumsal faktörler Öğrencilerin çevrimiçi derse katılmadan önce Bölüm 10'u okumaları beklenir.
13) Motivasyon İtirazları - Mantıksal ve Duygusal İtirazlar - Korku çekicidir - Mizahi çekicilikler Öğrencilerin çevrimiçi derse katılmadan önce Bölüm 13'ü okumaları beklenir.
14) Motivasyon İtirazları - Cinsel çekicilik - Gurur ve Vatanseverlik - Ingratation

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required reading :
Persuasion, Social Influence, and Compliance Gaining (Fourth Edition)
Jennifer Acosta-Licea (California State University, Fullerton)
Robert H. Gass (California State University, Fullerton)
John S. Seiter (Utah State University)
Diğer Kaynaklar: Recommended reading:
1. Türkleri İkna Etmenin İncelikleri (Mehmet Auf) Kapital Kitapları
2. Kelimelerle İkna Etmenin Yolları (Joe Vitale) MediaCat Kitapları
3. Sözlü Dövüş Kibarca İkna Sanatı (Jerry B. Jenkins, George Thompson) Koridor Yayıncılık
4. İknanın Psikolojisi (Robert B. Cialdini; Çeviren: Fevzi Yalım) MediaCat Kitapları
5. Başkalarını Sizin Gibi Düşünmeye Nasıl İkna Edersiniz? (Kevin Hogan)
6. Evet! İkna Etmenin Bilimsel Olarak Kanıtlanmış 50 yolu
7. (İbrahim Şener)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 6 3 18
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar 4 4 16
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 169

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
2) 1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
3) 1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. Öğrenme Yetkinliği 1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. Alana Özgü Yetkinlik 1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.