BES3004 Toplu Beslenme Sistemleri IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BES3004 Toplu Beslenme Sistemleri II Bahar 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÖKÇEN GARİPOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CAN ERGÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, diyetisyenlerin önemli bir çalışma alanı olan toplu beslenme sistemleri hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Ticari işletmelerde toplu beslenme süreçlerini yönetir.
2- Banket menüsü hazırlar.
3- Maliyet kontrolünü gerçekleştirir.
4- Stok kontrolü ilkelerini uygular.
5- Toplu beslenme sistemlerinin her aşamasında temel hijyenik ilkeleri uygular.
6- Toplu beslenme sistemlerinde kullanılan en son teknolojileri ve yenilikleri takip etmeyi öğrenir.

Dersin İçeriği

Ticari işletmelerde toplu beslenme sistemlerinin uygulanması, servis yöntemleri, maliyet kontrolü, HACCP ve diğer uygulamalar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ticari işletmelerde Toplu Beslenme Sistemleri Yönetimi I (mutfak, planı, restoran planı)
2) Ticari işletmelerde Toplu Beslenme Sistemleri Yönetimi II (menüler, personel planlama)
3) Geniş Ölçekli yiyecek hazırlama ve pişirme
4) Toplu beslenme sistemlerinde servis yöntemleri
5) Banket Yönetimi (menü, personel, maliyet, pazarlama ve satış)
6) Afet durumlarında Toplu Beslenme Sistemleri Yönetimi
7) Toplu Beslenme Sistemlerinde Stok Yönetimi
8) Toplu Beslenme Sistemlerinde maliyet kontrolü I (cost-control)
9) Ara Sınav
10) Toplu Beslenme Sistemlerinde maliyet kontrolü II (cost-control)
11) Toplu Beslenme Sistemlerinde Hijyen Yönetimi
12) Toplu Beslenme Sistemlerinde HACCP, GMP ve diğer uygulamalar
13) Toplu Beslenme Sistemlerinde kullanılan en son teknoloji ürünler ve yenilikler
14) Toplu Beslenme Sistemlerinin Yönetiminde Karşılaşılan Problemlere Genel Bakış
15) Genel Değerlendirme
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak dağıtılacaktır.
Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: 1- Arora RK. (2007). Food Service And Catering Management. APH Publishing, India (ISBN: 9788131300671)
2- Jones P, Merricks P. (1994) The management of food service operations. Thomson Learning, UK (ISBN: 9780304329076)
3- Grossbauer, S. (2001). Managing Foodservice Operations: A Systems Approach for Healthcare and Institutions (Fourth edition). Kendall Hunt, USA.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 1 7 7
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 9 9
Final 1 11 11
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 4
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 5
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 5
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
6) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 5
7) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. 2
8) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 2
9) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 2
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 1