TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HTC6404 | Özel Konu III: Yapı Türlerinde İleri Çalışmalar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sağlık yapıları mimarisini mercek altına almayı amaçlamaktadır. Sağlık yapılarının tarih içindeki gelişimi, bugünü ve geleceğine ışık tutmak hedeflenmektedir. Bu doğrultuda sağlık yapılarının tarihsel gelişimi, özellikle 20. yüzyılda tıp ve teknolojik gelişmelerin mimariye ve tasarıma yansımaları incelenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - sağlık yapıları mimarisinin tarih içindeki gelişimine hakim olunması, - mekan ve sağlık ilişkisinin öneminin farkına varılması, - tarihte sağlık ve sağlık teknolojilerindeki gelişmelerin sağlık mekanlarına yansımalarının tespit edilmesi ve irdelenmesi, - sağlık yapılarının genel ve özel mekansal ihtiyaçlarının anlaşılması, - "hasta merkezli tasarım", "iyileştiren mimari" yaklaşımlarının anlaşılması, - sağlık yapıları mimarisinde geçmiş ve günümüzün doğru ve tam tespitlerinin yapılarak geleceğe dair yansımaların oluşturulması, |
- sağlık yapıları mimarisinin tarihi - mekan ve sağlık ilişkisi - sağlık ve sağlık teknolojilerindeki gelişmeler, - sağlık yapılarının genel ve özel mekansal ihtiyaçları - kullanıcı merkezli tasarım, iyileştiren tasarım yaklaşımları - sağlık yapıları mimarisinde geçmiş, günümüz ve gelecek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hastane mimarisine giriş | okumalar |
2) | Hastanelerin Tarihçesi | okumalar |
3) | Tarihteki Sağlık Modelleri ve Hastane Mimarisi | okumalar |
4) | Mimariyle İyileşme | okumalar |
5) | Sağlık Kavramları | okumalar |
6) | Hastane Kültürü | okumalar |
7) | Hastane ve Kent | okumalar |
8) | Dönem Projesi 1 aşama sunum | sınıf içi sunuma hazırlık yapılması |
9) | Hastane Tasarımında Genel ve Özel Tasarım Kriterleri üzerine Tartışmalar | okumalar |
10) | Hastane Tasarımında Genel ve Özel Tasarım Kriterleri Üzerine Tartışmalar | okumalar |
11) | Gelecek için Yeni Paradigmalar | okumalar |
12) | Gelecek için Yeni Paradigmalar | okumalar |
13) | Dönem Araştırma Projeleri Final Sunumları | Sunumlar için hazırlık |
14) | Dönem Araştırma Projelerinin Sunumu | Sunum Hazırlıkları |
15) | Final Sunumlarının Rapor Teslimi ve Tartışmaları | Final Raporlarının Hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | students will be notified for the reletad literature during the semester |
Diğer Kaynaklar: | Wagenaar, C (ed.), 2006. The Architecture of Hospitals, NAi Publishers, Belgium Guenther, R and G. Vittori, 2013. Sustainable Healthcare Architecture, Wiley Miller, R. L. and E. S. Swensson, 2012 Hospital and Healthcare Facility Design (Third Edition) W. W. Norton & Company Cama, R., 2009. Evidence-Based Healthcare Design Wiley Wager , K. A. and F. W. Lee, 2013. Health Care Information Systems: A Practical Approach for Health Care Management, Jossey-Bass Verderber, S. and D. J. Fine , 2000. Healthcare Architecture in an Era of Radical Transformation, Yale University Press Michel Foucault, 1994. The Birth of the Clinic: An Archaeology of Medical Perception, Vintage |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 14 | 56 |
Ödevler | 14 | 42 |
Final | 14 | 56 |
Toplam İş Yükü | 238 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında bağımsız akademik çalışma yürütebilme becerisini kazanmak | 4 |
2) | özgün tasarım yöntemleri kullanarak interdisipliner araştırmalar yürütebilmek | 3 |
3) | Bilimsel toplantılar ve saygın yayınlar vasıtasıyla araştırmalarını duyurmak | 3 |
4) | kendi uzmanlık alanında bilgi üretim teknolojilerinin ve günceli takip etme becerisini kazanmak | 3 |
5) | kendi uzmanlık alanında karar verme mekanizmalarına dahil olmak ve çözüm üretebilmek | 3 |