HTC6404 Özel Konu III: Yapı Tür. İleri Çalış.Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HTC6404 Özel Konu III: Yapı Türlerinde İleri Çalışmalar Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı sağlık yapıları mimarisini mercek altına almayı amaçlamaktadır. Sağlık yapılarının tarih içindeki gelişimi, bugünü ve geleceğine ışık tutmak hedeflenmektedir. Bu doğrultuda sağlık yapılarının tarihsel gelişimi, özellikle 20. yüzyılda tıp ve teknolojik gelişmelerin mimariye ve tasarıma yansımaları incelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- sağlık yapıları mimarisinin tarih içindeki gelişimine hakim olunması,
- mekan ve sağlık ilişkisinin öneminin farkına varılması,
- tarihte sağlık ve sağlık teknolojilerindeki gelişmelerin sağlık mekanlarına yansımalarının tespit edilmesi ve irdelenmesi,
- sağlık yapılarının genel ve özel mekansal ihtiyaçlarının anlaşılması,
- "hasta merkezli tasarım", "iyileştiren mimari" yaklaşımlarının anlaşılması,
- sağlık yapıları mimarisinde geçmiş ve günümüzün doğru ve tam tespitlerinin yapılarak geleceğe dair yansımaların oluşturulması,

Dersin İçeriği

- sağlık yapıları mimarisinin tarihi
- mekan ve sağlık ilişkisi
- sağlık ve sağlık teknolojilerindeki gelişmeler,
- sağlık yapılarının genel ve özel mekansal ihtiyaçları
- kullanıcı merkezli tasarım, iyileştiren tasarım yaklaşımları
- sağlık yapıları mimarisinde geçmiş, günümüz ve gelecek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hastane mimarisine giriş okumalar
2) Hastanelerin Tarihçesi okumalar
3) Tarihteki Sağlık Modelleri ve Hastane Mimarisi okumalar
4) Mimariyle İyileşme okumalar
5) Sağlık Kavramları okumalar
6) Hastane Kültürü okumalar
7) Hastane ve Kent okumalar
8) Dönem Projesi 1 aşama sunum sınıf içi sunuma hazırlık yapılması
9) Hastane Tasarımında Genel ve Özel Tasarım Kriterleri üzerine Tartışmalar okumalar
10) Hastane Tasarımında Genel ve Özel Tasarım Kriterleri Üzerine Tartışmalar okumalar
11) Gelecek için Yeni Paradigmalar okumalar
12) Gelecek için Yeni Paradigmalar okumalar
13) Dönem Araştırma Projeleri Final Sunumları Sunumlar için hazırlık
14) Dönem Araştırma Projelerinin Sunumu Sunum Hazırlıkları
15) Final Sunumlarının Rapor Teslimi ve Tartışmaları Final Raporlarının Hazırlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: students will be notified for the reletad literature during the semester
Diğer Kaynaklar: Wagenaar, C (ed.), 2006. The Architecture of Hospitals, NAi Publishers, Belgium

Guenther, R and G. Vittori, 2013. Sustainable Healthcare Architecture, Wiley

Miller, R. L. and E. S. Swensson, 2012 Hospital and Healthcare Facility Design (Third Edition) W. W. Norton & Company

Cama, R., 2009. Evidence-Based Healthcare Design Wiley

Wager , K. A. and F. W. Lee, 2013. Health Care Information Systems: A Practical Approach for Health Care Management, Jossey-Bass

Verderber, S. and D. J. Fine , 2000. Healthcare Architecture in an Era of Radical Transformation, Yale University Press

Michel Foucault, 1994. The Birth of the Clinic: An Archaeology of Medical Perception, Vintage

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Ödev 2 % 30
Sunum 2 % 30
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Sunum / Seminer 14 56
Ödevler 14 42
Final 14 56
Toplam İş Yükü 238

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında bağımsız akademik çalışma yürütebilme becerisini kazanmak 4
2) özgün tasarım yöntemleri kullanarak interdisipliner araştırmalar yürütebilmek 3
3) Bilimsel toplantılar ve saygın yayınlar vasıtasıyla araştırmalarını duyurmak 3
4) kendi uzmanlık alanında bilgi üretim teknolojilerinin ve günceli takip etme becerisini kazanmak 3
5) kendi uzmanlık alanında karar verme mekanizmalarına dahil olmak ve çözüm üretebilmek 3