HTC6403 Tasarım Teknolojileri AraştırmasıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HTC6403 Tasarım Teknolojileri Araştırması Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Tasarım araç ve teknolojileri ile yürütülen aracılı bir faaliyet olarak mimari tasarım, mimarın kimliği ve mesleği pratiği “eldeki kullanılacak bilginin alanı ve yapısının değişmesi”, teknolojilerin açtığı “olasılıklar ve yeni boyutlarla” değişiklikler geçirmektedir. Dersin amacı, mimarlık alanına ve mimari tasarım ürününe, tasarım sürecinde kullanılan araç ve teknolojilerinin etkilerin ne ve nasıl olduğu sorularını araştırır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Teknolojideki değişiklikleri, kültür ve mimarlıktaki değişikliklerle ilişkilendirebilir.
2. Teknolojilerin mimari tasarım ürünlerine etkilerini tartışabilir.
3. Mimari tasarım teknolojileri literatürünü tekrarlayan temalar üzerinden ele alıp düzenleyebilir.
4. Tasarım araç ve teknolojilerinin mimarlık kültürüne kuramsal ve pratik etkilerini değerlendirebilir

Dersin İçeriği

Bu ders, mimari tasarım araç ve teknolojileri ile ilgili temel konu ve tartışmaları seçili metinlerin okunması üzerinden kurgulanmıştır. Sunum ve tartışmalar ile yürütülür. Haftalık okuma listesinin ders öncesinde okunmuş olması, ve bütün sınıfın tartışmalara katılması beklenmektedir. Ders gereklilikleri, öğrenci ve öğretim üyesi tarafından belirlenen araştırma konusunun ders saati içinde tercih edilen herhangi bir biçimde sunulması ve dönem sonunda akademik bir araştırma yazısı olarak teslim edilmesi ile tamamlanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders çerçevesinin tanımı, ilgili literatürün tanıtımı
2) Mimari tasarım araç ve teknolojilerine giriş: Bilim, Teknoloji ve Araç İlan edilen liste okunacak
3) Teknolojiye ilişkin tartışma İlan edilen liste okunacak
4) Mimarlık pratiği ve kültüründe araç ve araç üretimi İlan edilen liste okunacak
5) Mimari tasarım ürününe tasarım araç ve teknolojilerinin etkileri: tarihsel süreç İlan edilen liste okunacak
6) Tasarım sürecinde araç ve teknolojileri İlan edilen liste okunacak Araştırma konularının seçilmesi
7) Araç-Tasarımcı ilişkisi İlan edilen liste okunacak
8) Araç-Tasarımcı ilişkisi tartışması: Deneyim ve duyular İlan edilen liste okunacak
9) Tasarım Teknolojilerin Metaforik altyapıları İlan edilen liste okunacak
10) Tasarım sürecinde araçlar ve mekansal deneyim İlan edilen liste okunacak
11) Tasarlama ve yapma ilişkisinde aracılık ve deneyim İlan edilen liste okunacak
12) Tasarım araç ve teknolojileri bağlamında; mekan, biçim, temsil ve geometri. İlan edilen liste okunacak
13) Araştırma konularının sunum ve tartışılması
14) Araştırma konularının sunum ve tartışılması
15) Dönem Ödevi Çalışmaları
16) Dönem Ödevi Teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: McLuhan, M.(1964). Understanding media: The extensions of man. London: Routledge and Kegan Paul.
Diğer Kaynaklar: Pérez-Gómez, A. (1983). Architecture and the crisis of modern science, Cambridge, MA: The MIT Press.
Pérez-Gómez, A. ve Pelletier, L. (1997). Architectural representation and the perspectival hinge. Cambridge, MA: MIT Press.
Braham, William W. , Jonathan A.Hale and John Stanislav Sadar (ed.) (2007)Rethinking Technology. A Reader in Architectural Theory. Routledge, NY.
Lister, Martin and Jon Dovey, Seth Giddings, Iain Grant, Kieran Kelly. (2009, 2ed. (2003))New Media: a critical introduction. Routledge, NY.
Lakoff, George and Mark Johnson.(1999) Philosophy in the Flesh: The Embodied Mind and Its Challenge to Western Thought. Basic Books.
Lawson, Bryan.(2004). What designers know. Elsevier.
Zellner, P. (Ed.). (1999). Hybrid space, new forms in digital architecture. London: Thames & Hudson.
Heidegger, Martin (1977). The question concerning technology, and other essays.Garland Publishing, NY.
Coyne, R. Park, H. ve Wiszniewski, D. (2000). Design devices: What they reveal and conceal, Kritische Berichte: Zeitschrift f¨r Kunst- und Kulturwissenschaften, 3, 55-69.
Do, E. Y. (1996). The right tool at the right time: Drawing as an interface to knowledge based design aids. F. Ozel ve P. McIntosh, (Ed), Proceedings, 1996 National Conference, Association for Computer Aided Design in Architecture 1996 (ACADIA 96) içinde, (191-199). Tucson: University of Arizona.
Hanna, R. ve Barber, T. (2001). An inquiry into computers in design: Attitudes before attitudes after. Design Studies, 22, May 3, 283-295.
Heylighen. (2001). End, means and method, Three roles of designing technology in design research. Digital Creativity, 12 (2). 103-105.
Luescher, A. (2002). The physical trace. Digital Creativity, 13 (2), 99–108.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 1 % 50
Sunum 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 43
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 111
Sunum / Seminer 6 44
Ödevler 1 40
Toplam İş Yükü 238

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında bağımsız akademik çalışma yürütebilme becerisini kazanmak 3
2) özgün tasarım yöntemleri kullanarak interdisipliner araştırmalar yürütebilmek 1
3) Bilimsel toplantılar ve saygın yayınlar vasıtasıyla araştırmalarını duyurmak 5
4) kendi uzmanlık alanında bilgi üretim teknolojilerinin ve günceli takip etme becerisini kazanmak 4
5) kendi uzmanlık alanında karar verme mekanizmalarına dahil olmak ve çözüm üretebilmek 3