TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HTC6402 | Yenilikçi Mekan Kavramları: Etkinlik Mimarisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Çağdaş ve yenilikçi mekan kurgusunun, program, senaryo ya da olay mimarlık bağlamında öğretilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci, çağdaş - yenilikçi mekan senaryosu, psikoloji değişkenleri ile mekan varyasyonları arasındaki etkileşimli ilişkinin bilgisini kazanır |
- Çağdaş Mimarlık Manifestoları - Zaman ve mekan kavramı, algısal mekan, mekansal - Mimarlık ve sanallık - Varyasyon mimarlığı - Melez performans olarak cephe mimarlığı - olay mimarlığı - yenilikçi malzeme ve mekan ilişkileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 20. yüzyıl mimarlık manifesto, kuram ve programları - I | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
2) | 20. yüzyıl mimarlık manifesto, program ve kuramları - II | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
3) | 20. yüzyıl mimarlık manifesto, kuram ve programları - III | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
4) | Paranoya(modernizm), şizofreni(postmodernizm) ve Deleuze'yen mekan | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
5) | Zaman - mekan kavramları, dört boyutlu mekan, algısal mekan, mekansal | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
6) | Mimarlık ve Sanallık, sanal mekan kurgusu | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
7) | 1. Vize | sınava hazırlık |
8) | Göstergebilimsel analiz: Mimari cephenin evrimi, 4 boyutlu yüzey olarak mimari cephe, videomapping ve melez performans olarak mimari tasarım | konunun araştırılması ve okumalar |
9) | Varyasyon Mimarlığı: Tekstil Katalog evleri, yenilikçi malzeme ve mekan | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
10) | Yenilikçi, değişken yapı malzemeleri ve mekan kurguları | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
11) | Olay mimarlığı - I: Mimari paradoks olarak mekan | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
12) | Olay mimarlığı - II: mimarlık ve limitler, program, mekan ve olaylar, sekanslar | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
13) | Olay mimarlığı - III: ayrışım ve parçalanmalar, kesişmeler, çapraz program, senaryo mekan ve diagram mimarlığı | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
14) | Ödev sunumları- I | sunum için hazırlık |
15) | Ödev sunumları - II | sunum için hazırlık |
16) | final sınavı | final sınavı için hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | . |
Diğer Kaynaklar: | Tschumi, B.,"Architecture and Disjunction", The MIT Press, Londra, 1996 Tschumi, B., "Event Cities 1,2", The MIT Press, Londra, 1998 Spuybroek, L., "The Architecture of Variation", Thames and Hudson, Londra, 2009 Spuybroek, L., "Textile Tectonics", Thames and Hudson, Londra, 2011 Ballantyne, A., "Mimarlar için Deleuze ve Guattari", YEM Yayınları, İstanbul 2012 Conrads, U., "Programs and manifestoes on 20th-century architecture", MIT Press, 1971 Spiller, N., "Visionary Architecture, Blueprints of the Modern Imagination", Thames and Hudson, Londra, 2011 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Sunum | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 189 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 249 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında bağımsız akademik çalışma yürütebilme becerisini kazanmak | 5 |
2) | özgün tasarım yöntemleri kullanarak interdisipliner araştırmalar yürütebilmek | 5 |
3) | Bilimsel toplantılar ve saygın yayınlar vasıtasıyla araştırmalarını duyurmak | 5 |
4) | kendi uzmanlık alanında bilgi üretim teknolojilerinin ve günceli takip etme becerisini kazanmak | 5 |
5) | kendi uzmanlık alanında karar verme mekanizmalarına dahil olmak ve çözüm üretebilmek | 5 |