TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HTC6401 | Çağdaş Bina Teknolojileri Teorisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 10 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Çağdaş yapı teknolojilerinin tasarım ilkeleri, strüktür, malzeme ve detay tiplojileri bağlamında analiz edilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Çağdaş yapı teknolojileri kuramları hakkında bilgi sahibi olmak |
çağdaş taş / ahşap / tuğla / beton ve cam mimarlığı megastrüktürel yapılar parametrik tasarım diagram mimarlığı biyo-strüktüerl sistemler değişken malzeme ve varyatif mekan sürdürülebilirlik ve geri dönüşüm |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çağdaş yapı, strüktür ve detay ilişkileri ve kuramları: entegre tasarım ilkeleri | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
2) | Almanya'da Çağdaş taş mimarlığı | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
3) | Yüksek teknolojili tuğla mimarlığı | konuyla ilgili okuma ve araştırma |
4) | Çağdaş beton mimarlığı, malzeme, kalıp ve detay teknolojisi: Siza, Aalto ve Liebeskind detay tipolojisi | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
5) | Çağdaş cam malzemesi ve cam mimarlığı: Alianz Arena Stadyumu yapı teknolojisi | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
6) | Sürdürülebilir / geri dönüşümlü yapı teknolojileri: Shigeru Ban mimarlığı | konuyla ilgili araştırma ve okuma |
7) | Avrupa örneğinde çağdaş ahşap mimarlığı ve yapı teknolojisi: İskandinav / ahşap teknolojisi | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
8) | Archigram'dan bu yana çağdaş Mega-strüktürel yapılar: Çelik mimarlığı | konuyla ilgili okuma ve araştırmalar |
9) | Parametrik tasarım ve yapı taknolojileri: F.O.Ghery mimarlığı | konuyla ilgili okuma ve araştırmalar |
10) | Yapı teknolojisinde biyo-strüktürel analojiler: Calatrava Mimarlığı | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
12) | Çağdaş yapı teknolojilerinde dijital tasarım: katalitik biçimler / diagram mimarlığı - Mimarlık ve Yapı teknolojisinde Eisenman Otonomisi | konuyla ilgili okuma ve araştırmalar |
13) | Yenilikçi - strüktürel yapı malzemeleri ve detay kuramları | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
14) | Değişken mekan, malzeme ve yapı detayları / Varyasyon Mimarlığı: Tekstil Katalog Evleri | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
15) | Ödev sunumları | sunumla ilgili hazırlık |
16) | Final sınavı | final sınavı için hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | . |
Diğer Kaynaklar: | Lim, J., "Bio-structural analogues in architecture", BISPublishers, Amsterdam, 2009 Lim, J., "Eccentric structures in architecture", BIS Publishers, Amsterdam 2010 Calatrava, S., "Calatrava Architecture", Thames and Hudson,Londra, 2011 Hirsinger Q. & Ternaux E. "Material World 1/2, Frame Publishers, Berlin, 2010 Rahim A., "Catalytic Formations, architecture and digital design", Taylor and Francis Publishers, New York, 2008 Brownwell, B., "Transmaterial 2: a catalog materials that redefine our physical environment", Princeton Architectural Press, New York, 2008 Beylerian G., Dent A., Material Connexion, the global resource of new and innovative materials for architects, artists and designers, Thames and Hudson, Londra, 2005 Eisenman, P., "Feints", Skira Publishers, Milano, 2006 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Ödev | 1 | % 25 |
Sunum | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 12 | 192 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 249 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında bağımsız akademik çalışma yürütebilme becerisini kazanmak | 5 |
2) | özgün tasarım yöntemleri kullanarak interdisipliner araştırmalar yürütebilmek | 5 |
3) | Bilimsel toplantılar ve saygın yayınlar vasıtasıyla araştırmalarını duyurmak | 5 |
4) | kendi uzmanlık alanında bilgi üretim teknolojilerinin ve günceli takip etme becerisini kazanmak | 5 |
5) | kendi uzmanlık alanında karar verme mekanizmalarına dahil olmak ve çözüm üretebilmek | 5 |