TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HTC6305 | Işık, Kültür ve Tasarım | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | none |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, farklı kültür ve coğrafyalardaki ışık-mekan-anlam ilişkisini incelemek ve tartışmaktadır. Coğrafya, iklim, yaşam biçimleri, inanç sistemleriyle şekillenen yapılı çevre ve onu destekleyen küçük ölçekli elemanların tasarımında ışığın rolü, anlam ve işlevlerine dair araştırmalarla önemli örneklerin bahsedilen çerçevede incelenmesi beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1). Farklı coğrafyalardaki ışık-kültür-anlam ilişkilerini anlar ve eleştirir, 2). Işığın yapılı çevredeki rolü, işlevi ve anlamı anlar ve eleştirir, 3). Işığın küçük ölçekli yapılı çevre elemanları ile etkileşmi, işlevi ve anlamı anlar ve eleştirir, 4). Önemli yapılı çevre ve küçük ölçekli tasarım örnekleri üzerinden ışığın işlevini ve anlamını inceler ve yorumlar, 5). İç mekan-ışık anlam ilişkilerini yorumlar. |
1. Giriş 2. Işık ve Kültür 3. Işık ve gölge 4. Işık ve mekan üzerine eleştirel düşünce ve tartışmalar 5. Dönem projesi tartışmaları 6. Dönem projesi sunumları ve rapor teslimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | giris | yok |
2) | Işık ve Kültür - okumalarla ilişkili tartışmalar | ilgili okumalar |
3) | Işık ve Kültür - okumalarla ilişkili tartışmalar | ilgili okumalar |
4) | Işık ve Kültür - okumalarla ilişkili tartışmalar | ilgili okumalar |
5) | Işık ve gölge | ilgili okumalar |
6) | Işık ve gölge | ilgili okumalar |
7) | Işık ve mekan üzerine eleştirel düşünce ve tartışmalar - Dönem projesinin verilmesi | ilgili okumalar |
8) | Işık ve mekan üzerine eleştirel düşünce ve tartışmalar | ilgili okumalar |
9) | Işık ve mekan üzerine eleştirel düşünce ve tartışmalar | ilgili okumalar |
10) | Işık ve mekan üzerine eleştirel düşünce ve tartışmalar | ilgili okumalar |
11) | Dönem projesi tartışmaları - (önteslim/sunum şeklinde kritik) | ilgili hazirliklar |
12) | Dönem projesi tartışmaları - (önteslim/sunum şeklinde kritik) | ilgili haziriklar |
13) | Dönem projesi sunumları | ilgili hazirliklar |
14) | Dönem projesi sunumları ve rapor teslimi | ilgili hazirliklar |
Ders Notları / Kitaplar: | none - yok |
Diğer Kaynaklar: | - Mende, Kauro, Lighting Planners Associates .2010. Designing with Shadow, Lighting Planners Associates, Japan -Plummer, Henry, 1995. Light in Japanese Architecture. a+u Publishing Ço.Ltd, Japan - In Praise of Shadows - Tokyay, Vedat Zeki. Mimarlığın Oluşumunda Saydamlığın Işığı. Tasarım Yayın Grubu , İstanbul * daha çok kaynak eklenecektir - more will be announced by reviewing new publications. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 3 | % 30 |
Sunum | 3 | % 30 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Final | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü | 238 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında bağımsız akademik çalışma yürütebilme becerisini kazanmak | 3 |
2) | özgün tasarım yöntemleri kullanarak interdisipliner araştırmalar yürütebilmek | 3 |
3) | Bilimsel toplantılar ve saygın yayınlar vasıtasıyla araştırmalarını duyurmak | 3 |
4) | kendi uzmanlık alanında bilgi üretim teknolojilerinin ve günceli takip etme becerisini kazanmak | 3 |
5) | kendi uzmanlık alanında karar verme mekanizmalarına dahil olmak ve çözüm üretebilmek | 3 |