HTC6205 Özel Konular I: Kentsel Tsrm ÇalışmalarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HTC6205 Özel Konular I: Kentsel Tasarım Çalışmaları Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇAĞAPTAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Ders, öğrenci sunumları ve raporları
Dersin Amacı: Bu ders kentlerin değişen dokusunu kent merkezleri, ve banliyöler kapsamında inceler. Ders kapsamında Istanbul ve diğer büyük ölçekli Türk kentleri tartışılıp, bu kentlerin gelişme ve değişmesini etkileyen sosyal, politik, ekonomik faktörler de incelenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenciler aşağıda sıralanan konularda kazanım ve bilgi elde ederler.
Kentsel tasarımın tasarım süreci içinde, kentsel gelişmeyi yönlendirici ilişkiler ve dinamikleri anlama

Kentsel tasarımın, araç ve yöntemlerini anlamak, tasarım kontrolleri, kentsel tasarım politika ve stratejileri, tasarım planları, tasarım rehberleri ve programları ilgili teknikler ve örnekler hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

1 Dersin konuları ve metoduyla ilgili bilgilendirme.
2 Kent ve kentsel tasarımın tanımı, amacı, anlamı ve kentsel tasarım
süreci (aşamaları)
3 Lynch’in okunaklık, kent imgesini/görüntüsünü oluşturmak,
yapı ve kimlik
4 Kentsel tasarım bağlamında insan ve çevre ilişkisinin tanımlanması
ve kentsel tasarım ile ilgili genel bir tartışma
5 Kent imgesi ve bileşenleri (kenti oluşturan elemanlar ve mekanlar)
ve sunum
6 Kent ve kamusal alan ilişkisi, kamusal alanların kentteki rolü ve sunum
7 Kentsel tasarımda teorik yaklaşımlar ve Klasik kentsel gelişim teorileri;
8 Kentin morfolojisi, iç ve dış mekan ilişkisi (Ankara)
ve sunum
9 Üç kent ütopyası, peyzaj mimarlığının kentsel tasarımdaki yeri ve sunum
10 Kentsel tasarım kavramlarının tartışılması ve sunum
11 Kentsel tasarım kavramlarının Istanbul örneği üzerinden
tartışılması ve sunum
12 Kentsel tasarım kavramlarının Izmir örneği üzerinden tartışılması ve sunum
13 Kamusal alanda iç dış mekan sürekliliğinin aktarılması,alıştırma ve sunum
14 Sonuç, genel özet

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Altman, I. (1989) Public Places and Spaces. New York:
Plenum Press.
2. Anderson, S. (ed.). (1978) On Streets. Cambridge: MIT
Press.
3. Curran, R. J. (1980) Architecture and the Urban
Experience. New York: Van Nostrand Reinhold.
4. Gehl, J. (1987) Life between Buildings: Using Public Space.
New York: Van Noostrand Reinhold Company.
5. Krier, R. (1979) Urban Space. London : Academy Editions.
Diğer Kaynaklar: 6. Lynch, K. (1960) The Image of the City. (Kent İmgesi)
Cambridge: Technology Press.
7. Moughtin, C. (1992) Urban Design: Street and Square.
Oxford: Architectural Press.
8. Nasar (1998) The Evaluative Image of the City. Thousand
Oaks: Sage Publications.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında bağımsız akademik çalışma yürütebilme becerisini kazanmak
2) özgün tasarım yöntemleri kullanarak interdisipliner araştırmalar yürütebilmek
3) Bilimsel toplantılar ve saygın yayınlar vasıtasıyla araştırmalarını duyurmak
4) kendi uzmanlık alanında bilgi üretim teknolojilerinin ve günceli takip etme becerisini kazanmak
5) kendi uzmanlık alanında karar verme mekanizmalarına dahil olmak ve çözüm üretebilmek