TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HTC6106 | Yazı ve Uygulamada Mimarlık | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞEM ELA KAÇEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, başlıca mimarların yazılarını ve yapılarını modernizm ve postmodernizmin tarihsel yörüngesi içinde karşılaştırmalı olarak analiz etmeyi amaçlar. Ders boyunca mimarlığın yazılı ve yapılı biçimleri üzerinden eşzamanlı araştırılması, öğrencilerin mimarlık üzerine düşünme ve yazma süreci ile bina tasarlama süreci arasındaki temel ilişkileri kavramalarını sağlayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Yapı analizi için yapıların sadece biçimsel analizine dayanmayan, metinsel/yazınsal analizi de önemseyen eleştirel bir yaklaşım geliştirmek II. Kişisel özellikler, tasarım kuramları ve mimarlık söyleminin birbirlerini nasıl etkilediklerini keşfetmek ve araştırmak III. Entelektüel üretimin farklı biçimlerinin meslek pratikleri üzerindeki etkilerini ve değerini anlamak IV. Başlıca mimarların yazıları ve yapılarını, modernizm ve postmodernizmin tarihsel yörüngesini tekrar gözden geçirerek karşılaştırmalı olarak analiz etmek ve incelemek |
20. yüzyılda mimarlar, mimarlık tarihi ve kuramını yapıları kadar yazdıkları metinler ile de şekillendirmişlerdir. Adolf Loos, Le Corbusier, Alvar Aalto, Louis Kahn, Robert Venturi, Rem Koolhaas ve Peter Zumthor, bu önemli mimarlar arasında anılacak isimlerden sadece birkaçını temsil eder. Bu ders, bu önemli mimarların yazıları ve yapılarını yan yana getirerek analiz etmeyi ve böylece kişisel özellikler, tasarım kuramları ve mimarlık söyleminin birbirlerini nasıl etkilediklerini incelemeyi amaçlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) |
Ders Notları / Kitaplar: | Ulrich Conrads, Programs and Manifestoes on 20th-Century Architecture (MIT Press, 1975); Joan Ockman, Architecture Culture: 1943-1968 (Rizzoli, 1993); John Hendrix, Architectural Forms and Philosophical Structures (Peter Lang Publishing, 2003); Kenneth Frampton, Modern Architecture: a critical history (Oxford University Press, 1980). |
Diğer Kaynaklar: | Original texts and essays on architecture written by the key architects of the 20th century and other selected articles will be compiled in a Course Reader that will be available to students at the beginning of the course. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 13 | % 40 |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | 104 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | 12 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 13 | 4 | 52 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında bağımsız akademik çalışma yürütebilme becerisini kazanmak | 4 |
2) | özgün tasarım yöntemleri kullanarak interdisipliner araştırmalar yürütebilmek | 3 |
3) | Bilimsel toplantılar ve saygın yayınlar vasıtasıyla araştırmalarını duyurmak | 4 |
4) | kendi uzmanlık alanında bilgi üretim teknolojilerinin ve günceli takip etme becerisini kazanmak | 3 |
5) | kendi uzmanlık alanında karar verme mekanizmalarına dahil olmak ve çözüm üretebilmek | 3 |