TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HTC6103 | Tasarım Kültürü | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel Program Bileşeni yoktur |
Dersin Amacı: | Bu ders tasarım kültürü ve biçim paradigmaları üzerine çeşitlenen eleştirel bakışları tartışmayı hedefler.Ders mimarlık tarihini biçimin dönüşümünü tetikleyen bilimsel ve sanatsal eşikler üzerinden ve özne-nesne karşıtlığı ekseninde yeniden kavramsallaştırarak bilgi ve tasarım kuramlarına odaklanır. Ayrıca ders tarih ve kuram arasındaki simbiyotik ilişkiyi tartışır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenci 1. Tasarımı bir kültür olarak kavramsallaştıran bütüncül bir yaklaşım geliştirir. 2. Biçim ve bilgi üretimine dair çağdaş tartışmaları yorumlayabilir 3.Önemli bilimsel ve sanatsal eşikleri tasarım kuramları ile ilişkilendirerek tartışır 4. Akademik düşünme ve yazma becerilerini geliştirir. |
Dönem boyunca tasarım kültürü ve eğitiminin dönüşümü önemli eşikler üzerinden tartışılacak ve görsel kültürün çevirisi üzerinde durulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içeriğinin tanıtımı | |
2) | Tasarım Kültürünün Dönüşümünde Eşikler Akıl-beden-mekan-zaman ilişkileri | Stephen Kern, 2003. Excerpts from The Culture of Time-Space, Harvard Univ. Press |
3) | Tasarım Kültürünün Dönüşümünde Eşikler (II) Akıl-beden-mekan-zaman ilişkileri | David Farrell Krell, 1997. Architecture: Ecstasies of Space, Time, and the Human Body, State Univ. of NY |
4) | Tasarım Kültürünün Dönüşümünde Eşikler (III) Akıl-beden-mekan-zaman ilişkileri | Michael Hensel, Christhopher Hight, Achim Menges (ed.), 2009. Excerpts from Space Reader. Heterogeneous Space in Architecture, Wiley. |
5) | Görsel Kültürün Çevirisi (I) Çeviri Kavramı ve Kuramları (I) | John Biguenet and Rainer Schulte, 1992. Excerpts form Theories of Translation: An Anthology of Essays from Dyden to Derrida, University of Chicago Press |
6) | Görsel Kültürün Çevirisi (II) Türkiye ve Avrupa'da Karşılıklı Deneyimler (II) | Esra Akcan, 2012. Excerpts from Architecture in Translation: Germany, Turkey and the Modern House , Duke University Press Books. |
7) | Translation in Design Education | Mervyn Romans,2005. Histories of Art and Design Education Excerpts from . Collected Essays, Intellect Books |
8) | Tasarımda "Minör" kavramı ve ilgili yaklaşımlar | Jill Stoner, 2012. Toward a Minor Architecture, the MIT Press. |
9) | Kafka ve Mekan | Benjamin, “Franz Kafka” in Illuminations ed. Hannah Arendt trans Herry Zohn (NY: Schocken Books, 1969). |
10) | Disiplinlerarası karşılaşmalar | Jane Rendell, Jonathan Hill, Murray Fraser and Mark Dorrian, 2007. Excerpts from Critical Architecture, Routledge. |
11) | Öğrenci sunumları Tartışma | |
12) | Öğrenci sunumları Makale teslimi | |
13) | Makaleler üzerine tartışmalar | |
14) | Gözden geçirilen çalışmaların/makalelerin teslimi ve sunumu tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | gerektiğinde verilir will be given when necessary |
Diğer Kaynaklar: | Stoner, Jill. Towards a minor Architecure, The MIT Press, 2012. Eck van C. and Winters E. (ed.) Dealing with the Visual: Art History, aesthetics and visual culture, Aldershot: Ashgate, 2005. Akcan, E. Excerpts from Architecture in Translation: Germany, Turkey and the Modern House , Duke University Press Books, 2012. Gelernter, M., Sources of Architectural Form, New York: Manchester University Press, 1995 Honour, H. and Fleming, J. , The Visual Arts: A History, Englewood Cliffs:Prentice Hall Inc, 1982 Hollis, E., Milligan, A., Milton, A., Plunkett, D. and Gigli, J. and Hay, F., Thinking Inside the Box: A Reader in Interiors for the 21st Century. Middlesex University, 2007. Margolin, V., Design Discourse. History. Theory . Criticism, Chicago: University of Chicago Press, 1989. Rendell, J, Hill, Jonathan, Fraser, M and Dorrian, M. Excerpts from Critical Architecture, Routledge, 2007 Hensel, M, Hight, C, Menges, A (ed.), Excerpts from Space Reader. Heterogeneous Space in Architecture, Wiley, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 30 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 96 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 |
Ödevler | 11 | 98 |
Toplam İş Yükü | 256 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında bağımsız akademik çalışma yürütebilme becerisini kazanmak | |
2) | özgün tasarım yöntemleri kullanarak interdisipliner araştırmalar yürütebilmek | |
3) | Bilimsel toplantılar ve saygın yayınlar vasıtasıyla araştırmalarını duyurmak | |
4) | kendi uzmanlık alanında bilgi üretim teknolojilerinin ve günceli takip etme becerisini kazanmak | |
5) | kendi uzmanlık alanında karar verme mekanizmalarına dahil olmak ve çözüm üretebilmek |