TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HTC6101 | Modern Mimarlık ve Tasarımın Kritik Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞEM ELA KAÇEL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, 1900'lerden başlayarak 20.yüzyılın sonuna kadar çeşitli tasarım hareketleri, kuram ve yaklaşımlarını incelemeyi amaçlar. Derste öğrencilere sanat, tasarım ve mimarlıkta yer alan modernizm tarihinin eleştirel olarak yeniden incelemesi sunulur. Özellikle Avrupa, ABD ve Japonya'daki öncü hareket ve tasarımcılar arasında cereyan eden başlıca tartışmalara yer verilir. Bu tartışmaları günümüzün mevcut tasarım pratiklerine bağlamak, öğrencilerin geçmiş ve şimdiki zaman arasındaki yeni ilişkileri kavramalarını sağlayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. 20. yüzyıl modern tasarım hareket ve kuramlarının sanat, kültür, toplum ve politika ile olan ilişkilerini araştırmak II. Modernizm kuramlarının temsili olarak çeşitli mimari yapılar ve iç mekanlarını kentsel, sosyal ve kültürel bağlamları içinde analiz etmek III. Modern mimarlık ve tasarım tarihinde yer alan çeşitli tasarım yaklaşımlarını karşılaştırmak IV. Öncü ve sıradan olan, geçmiş ve şimdiki zaman, Batı ve Batı dışı arasındaki ilişkileri incelemek V. Çeşitli tasarım felsefeleri ve kuramlarının tarihyazınsal analizini yapma yeteneklerini arttırmak; aynı zamanda 20. yüzyıl modern mimarlık ve tasarımın sembolik örnekleri olarak kabul edilen inşa edilmiş ve edilmemiş mekanları (kentsel, mimari ve iç mekan ölçeğinde) analiz etme yeteneklerini geliştirmek |
20. yüzyıl boyunca Avrupa, ABD ve Japonya'da ortaya çıkan çeşitli tasarım hareketleri ve kuramlarının tarihi, bu derste eleştirel bir inceleme ve tarama konusu olacaktır. Derste, tasarımcılar arasındaki ağların biçimlenmesi ve modernizme ilişkin yaklaşımlar ile inşa edilen Modern Hareket analiz edilecek ve modern sanatlar, tasarım ve mimarlık alanlarındaki ulusal ve uluslararası tartışmalar ile bağlantıları incelenecektir. Derste 20. yüzyıl modernizmine ilişkin tarihyazınsal betimleme ve yorumlarının karşılaştırmalı analiz biçiminde okunması, öğrencilere modern mimarlık ve tasarımının eleştirel olarak yeniden incelenmesi için gerekli analitik araçları sağlayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) |
Ders Notları / Kitaplar: | Kenneth Frampton, Modern Architecture: a critical history (Oxford University Press, 1980); Manfredo Tafuri, The Sphere and the Labyrinth: avant-gardes and architecture from Piranesi to the 1970s (MIT Press, 1990); Anthony Vidler, Histories of the Immediate Present: inventing architectural modernism (MIT Press, 2008). |
Diğer Kaynaklar: | Chapters from other relevant books and selected articles will be compiled in a Course Reader that will be available to students at the beginning of the course. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 13 | % 40 |
Sunum | 4 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 14 | 182 |
Sunum / Seminer | 4 | 12 | 48 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 13 | 12 | 156 |
Final | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 500 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında bağımsız akademik çalışma yürütebilme becerisini kazanmak | 4 |
2) | özgün tasarım yöntemleri kullanarak interdisipliner araştırmalar yürütebilmek | 3 |
3) | Bilimsel toplantılar ve saygın yayınlar vasıtasıyla araştırmalarını duyurmak | 4 |
4) | kendi uzmanlık alanında bilgi üretim teknolojilerinin ve günceli takip etme becerisini kazanmak | 4 |
5) | kendi uzmanlık alanında karar verme mekanizmalarına dahil olmak ve çözüm üretebilmek | 3 |