YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM4107 | Pozitif Psikoloji ve Kariyer Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | N/A |
Dersin Amacı: | Ders iki farklı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencileri pozitif psikoloji ve örgütsel davranışın iş hayatına etkisini fark etmeleri hedeflenmektedir. İkinci bölümde ise bireysel ve örgütsel kariyerin kişilerin gelecek kararlarına etkisinin aktarılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; I- Pozitif psikoloji hakkında genel kavramları öğrenir II-Mutluluğun önemini kavrar yaşamdaki önemini kavrar III-Psikolojik sermaye kavramını öğrenir IV- İş performansı için iş-yaşam dengesi kavramının önemini kavrar V-Kariyer yönetimi ile ilgili genel kavramları öğrenir VI- Örgütlerde uygulanan kariyer yönetimi etkinliklerini listeler VII-Kariyer yönetiminde kişisel özelliklerin önemini kavrar VIII - Özgeçmişini hazırlar IX- İş görüşmelerinde nasıl davranması gerektiğini öğrenir |
Bu derste öğrencilere kariyer yönetimi ve pozitif psikoloji ile ilgili kavramlar aktarılacaktır. Pozitif psikoloji ile ilgili olarak temel kavramlar, mutluluk kavramı, iş yaşam dengesi, pozitif örgütsel davranış konuları öğrencilere aktarılacaktır. Kariyer yönetimi bölümünde ise bireysel ve örgütsel kariyer yönetimi, beceriler ve değerler, CV yazımı, iş görüşmeleri kavramları açıklanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pozitif Psikolojiye Giriş | Ders kitapları ve ders sunumları |
1) | İş yaşamı ve kariyer yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
2) | Mutluluk ve Sübjektif İyi olma | Ders kitapları ve ders sunumları |
3) | Pozitif duygular, kendini yönetme ve kontrol | Ders kitapları ve ders sunumları |
4) | Pozitif Örgütsel Davranış | Ders kitapları ve ders sunumları |
5) | İş yaşam dengesi ve SWOT Analizi | Ders sunumları ve ders kitapları |
6) | İş yeri tutumları ve pozitif psikolojinin iş performansına etkisi | Ders kitapları ve ders sunumları |
7) | Tekrar ve Yarıyıl Sınavı | Ders kitapları ve sunumlar |
8) | Kariyer yönetimine giriş | Ders kitapları ve ders sunumları |
9) | Örgütlerde kariyer yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
10) | Bireysel kariyer yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
11) | Kendini tanıma-değerler ve beceriler | Ders kitapları ve sunumlar |
13) | CV oluşturma ve iş görüşmeleri | Ders kitapları ve sunumlar |
14) | Genel tekrar ve pozitif psikolojinin kariyer yönetimine etkisi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Positive Psychology (2009), by Steve Baumgardner, Marie K. Crothers, Pearson. 2. What color is your parachute? (2018), by Richard N. Bolles, Ten Speed Press |
Diğer Kaynaklar: | Managing Careers: theory and practice (2004), by Yehuda Baruch, Prentice Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 7 | % 35 |
Ödev | 5 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ödevler | 11 | 33 |
Küçük Sınavlar | 7 | 7 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 155 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |