ENM4107 Positive Psychology and Career ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM4107 Pozitif Psikoloji ve Kariyer Yönetimi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: N/A
Dersin Amacı: Ders iki farklı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencileri pozitif psikoloji ve örgütsel davranışın iş hayatına etkisini fark etmeleri hedeflenmektedir. İkinci bölümde ise bireysel ve örgütsel kariyerin kişilerin gelecek kararlarına etkisinin aktarılması hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
I- Pozitif psikoloji hakkında genel kavramları öğrenir
II-Mutluluğun önemini kavrar yaşamdaki önemini kavrar
III-Psikolojik sermaye kavramını öğrenir
IV- İş performansı için iş-yaşam dengesi kavramının önemini kavrar
V-Kariyer yönetimi ile ilgili genel kavramları öğrenir
VI- Örgütlerde uygulanan kariyer yönetimi etkinliklerini listeler
VII-Kariyer yönetiminde kişisel özelliklerin önemini kavrar
VIII - Özgeçmişini hazırlar
IX- İş görüşmelerinde nasıl davranması gerektiğini öğrenir

Dersin İçeriği

Bu derste öğrencilere kariyer yönetimi ve pozitif psikoloji ile ilgili kavramlar aktarılacaktır. Pozitif psikoloji ile ilgili olarak temel kavramlar, mutluluk kavramı, iş yaşam dengesi, pozitif örgütsel davranış konuları öğrencilere aktarılacaktır. Kariyer yönetimi bölümünde ise bireysel ve örgütsel kariyer yönetimi, beceriler ve değerler, CV yazımı, iş görüşmeleri kavramları açıklanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pozitif Psikolojiye Giriş Ders kitapları ve ders sunumları
1) İş yaşamı ve kariyer yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
2) Mutluluk ve Sübjektif İyi olma Ders kitapları ve ders sunumları
3) Pozitif duygular, kendini yönetme ve kontrol Ders kitapları ve ders sunumları
4) Pozitif Örgütsel Davranış Ders kitapları ve ders sunumları
5) İş yaşam dengesi ve SWOT Analizi Ders sunumları ve ders kitapları
6) İş yeri tutumları ve pozitif psikolojinin iş performansına etkisi Ders kitapları ve ders sunumları
7) Tekrar ve Yarıyıl Sınavı Ders kitapları ve sunumlar
8) Kariyer yönetimine giriş Ders kitapları ve ders sunumları
9) Örgütlerde kariyer yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
10) Bireysel kariyer yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
11) Kendini tanıma-değerler ve beceriler Ders kitapları ve sunumlar
13) CV oluşturma ve iş görüşmeleri Ders kitapları ve sunumlar
14) Genel tekrar ve pozitif psikolojinin kariyer yönetimine etkisi Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Positive Psychology (2009), by Steve Baumgardner, Marie K. Crothers,
Pearson.
2. What color is your parachute? (2018), by Richard N. Bolles, Ten Speed Press
Diğer Kaynaklar: Managing Careers: theory and practice (2004), by Yehuda Baruch, Prentice Hall.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 7 % 35
Ödev 5 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ödevler 11 33
Küçük Sınavlar 7 7
Final 1 3
Toplam İş Yükü 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.