ENM4104 Organizational Behavior for EngineersBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM4104 Mühendisler için Örgütsel Davranış Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR GÜMÜŞTAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı örgütlerde insan davranışının önemini ve etkisini uygulamalarla aktarmak ve örgütsel davranışın örgüt performansına etkisinin öneminin fark edilmesini sağlayarak öğrencilerin yönetsel becerilerinin artırılmasını sağlamaktır. Ders kapsamında örgütsel davranışın üç bileşeni olan kişi-grup ve örgüt konularına detaylı bir şekilde değinilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler bu dersi başarıyla tamamladıklarında:
I- Örgütsel davranışın temel kavramlarını öğrenecekler
II- Kişi, grup ve örgütün verimlilik ve çalışan davranışına etkisini tanımlayabilecek ve karşılaştırabilecek
III- Örgütlerdeki süreçleri ve iş ortamındaki çalışanların iş tutumlarının nedenlerini anlayabilecekler
IV-Temel motivasyon teorilerini ve örgütlerdeki uygulamalarını öğrenebilecekler
V- Kültür ve liderlik kavramlarının örgüt ve çalışan üzerindeki etkisini anlayabilecekler
VI- Örgütlerde güç ve politikanın olumlu ve olumsuz etkilerini tanımlayabilecekler
VII- Grup ve takım davranışını etkileyen faktörleri tanımlayabilecekler
VIII- Örgütsel çatışmaların nasıl yönetilebileceğini öğrenecekler

Dersin İçeriği

Ders kapsamında örgütsel davranışın bileşenleri olan kişi, grup ve örgüt kavramları ayrıntılı olarak aktarılacaktır. Kişi ve grup kavramları ile ilgili davranış, kişilik, algı, duygu, motivasyon, karar verme, yaratıcılık, etik, iş tutumları, takım dinamikleri ve iletişim konuları hakkında bilgi verilecektir. Örgütsel düzeyde ise liderlik, değişim, kültür, güç ve politika konuları tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örgütsel Davranışa Giriş Yok
2) İnsan davranışı, kişilik, değerler ve öğrenme Ders kitapları ve sunumlar
3) İş yerinde duygular, tutumlar ve etik Ders kitapları ve sunumlar
4) Motivasyon ve iş yerinde motivasyon uygulamaları Ders kitapları ve sunumlar
5) Motivasyon ve iş yerinde motivasyon uygulamaları Ders kitapları ve sunumlar
6) Pozitif Örgütsel Davranış ve İş Yaşam Dengesi Ders kitapları ve sunumlar
7) Karar verme, Algı ve Yaratıcılık Ders kitapları ve ders sunumları
8) Grup Davranış, Takım Dinamikleri ve İletişim Ders kitapları ve ders sunumları
9) Örgütlerde güç ve politika Ders kitapları ve ders sunumları
10) Örgütlerde çatışma ve çözüm yöntemleri Ders kitapları ve ders sunumları
11) Liderlik Ders kitapları ve ders sunumları
12) Liderlik Ders kitapları ve ders sunumları
13) Örgütsel kültür Ders kitapları ve ders sunumları
14) Genel Tekrar N/A

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Organizational Behavior (2015) by Robbins & Judge, Prentice Hall.
2. Organizational Behavior (2015) by Steven L. McShane and Mary Ann
Von Glinow, McGraw Hill
3. Organizational Behavior 12th ed. (2011), by Fred Luthans, McGraw
Hill
4. Organizational Behavior, (2017) by Jason A. Colquitt, J. A. LePine,
M. J. Wesson, McGraw Hill Education
Diğer Kaynaklar: Yok- N/A

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 7 % 35
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Küçük Sınavlar 11 21
Ara Sınavlar 6 15
Final 1 3
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 2
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 2
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 1
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 3
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 2
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 3
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 1
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 3
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 2
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 3
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3