İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM4104 | Mühendisler için Örgütsel Davranış | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR GÜMÜŞTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı örgütlerde insan davranışının önemini ve etkisini uygulamalarla aktarmak ve örgütsel davranışın örgüt performansına etkisinin öneminin fark edilmesini sağlayarak öğrencilerin yönetsel becerilerinin artırılmasını sağlamaktır. Ders kapsamında örgütsel davranışın üç bileşeni olan kişi-grup ve örgüt konularına detaylı bir şekilde değinilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler bu dersi başarıyla tamamladıklarında: I- Örgütsel davranışın temel kavramlarını öğrenecekler II- Kişi, grup ve örgütün verimlilik ve çalışan davranışına etkisini tanımlayabilecek ve karşılaştırabilecek III- Örgütlerdeki süreçleri ve iş ortamındaki çalışanların iş tutumlarının nedenlerini anlayabilecekler IV-Temel motivasyon teorilerini ve örgütlerdeki uygulamalarını öğrenebilecekler V- Kültür ve liderlik kavramlarının örgüt ve çalışan üzerindeki etkisini anlayabilecekler VI- Örgütlerde güç ve politikanın olumlu ve olumsuz etkilerini tanımlayabilecekler VII- Grup ve takım davranışını etkileyen faktörleri tanımlayabilecekler VIII- Örgütsel çatışmaların nasıl yönetilebileceğini öğrenecekler |
Ders kapsamında örgütsel davranışın bileşenleri olan kişi, grup ve örgüt kavramları ayrıntılı olarak aktarılacaktır. Kişi ve grup kavramları ile ilgili davranış, kişilik, algı, duygu, motivasyon, karar verme, yaratıcılık, etik, iş tutumları, takım dinamikleri ve iletişim konuları hakkında bilgi verilecektir. Örgütsel düzeyde ise liderlik, değişim, kültür, güç ve politika konuları tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütsel Davranışa Giriş | Yok |
2) | İnsan davranışı, kişilik, değerler ve öğrenme | Ders kitapları ve sunumlar |
3) | İş yerinde duygular, tutumlar ve etik | Ders kitapları ve sunumlar |
4) | Motivasyon ve iş yerinde motivasyon uygulamaları | Ders kitapları ve sunumlar |
5) | Motivasyon ve iş yerinde motivasyon uygulamaları | Ders kitapları ve sunumlar |
6) | Pozitif Örgütsel Davranış ve İş Yaşam Dengesi | Ders kitapları ve sunumlar |
7) | Karar verme, Algı ve Yaratıcılık | Ders kitapları ve ders sunumları |
8) | Grup Davranış, Takım Dinamikleri ve İletişim | Ders kitapları ve ders sunumları |
9) | Örgütlerde güç ve politika | Ders kitapları ve ders sunumları |
10) | Örgütlerde çatışma ve çözüm yöntemleri | Ders kitapları ve ders sunumları |
11) | Liderlik | Ders kitapları ve ders sunumları |
12) | Liderlik | Ders kitapları ve ders sunumları |
13) | Örgütsel kültür | Ders kitapları ve ders sunumları |
14) | Genel Tekrar | N/A |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Organizational Behavior (2015) by Robbins & Judge, Prentice Hall. 2. Organizational Behavior (2015) by Steven L. McShane and Mary Ann Von Glinow, McGraw Hill 3. Organizational Behavior 12th ed. (2011), by Fred Luthans, McGraw Hill 4. Organizational Behavior, (2017) by Jason A. Colquitt, J. A. LePine, M. J. Wesson, McGraw Hill Education |
Diğer Kaynaklar: | Yok- N/A |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 7 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Küçük Sınavlar | 11 | 21 |
Ara Sınavlar | 6 | 15 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |